måndag 24 november 2008

Sjukhuset Imorgon

då var det dags
äntligen säger jag !!
så många dagar jag kämpat
så många nätter
så många dar
men nu
äntligen är det dags

jag ska åka in imorgon

och jag vet, ska inte ha för stora förhoppningar *som min stora syster säger*
men klart jag hoppas, att dom denna gången inte ska låta det gå fler dagar än det redan har gått nu, att dom tar ett beslut med en gång att operera mig.
Jag vet, en dag i sänder och en sak i taget. Nu börjar vi med morgondagen och ser sen vart det leder och hur det blir med saker och ting. Jag kanske blir hemskickad igen. Dom kanske bara blänger på mig och säger:

- ta en alvedon och lägg dig och vila

eller

- ta dig ett varmt bad, det brukar göra susen.

But oh nooo, så kommer det inte få gå till. Jag är envis och ska minsann få den hjälp jag kämpat så många veckor med att få. Min läkare jobbar på akuten denna veckan och han bad mig hålla ut för att åka in nu när han jobbar där. Det kommer göra så ont och försöker liksom förbereda mig på den smärtan, men det går inte.
Det går ju aldrig att göra det. Faan. Blir så arg, får härda ut med det. Han måste undersöka mig där inne om det är något som han kan se via Ultraljudet.

vet inte vad det är med mig. Jag har sådan ångest för att åka in. Helt sjuk ångest.
Är rädd för att ligga där och känna mig sådär ensam som jag brukar känna mig.
Ensammast i världen känner ja mig. Hatar dom känslorna och tankarna. Blääää
Har packat min lilla gröna bag med saker om jag skulle bli inlagd. Innehållandes:

* sudokuhäfftet
* en bra bok = mig äger ingen, av Åsa Linderborg
* mina favvobrallisar
* ett skönt linne
* underkläder
* Ipod = massa bra musik och filmer.
* min diktbok, många tankar kan skapa konst
* alla mediciner

Har inte pratat med honom kanske borde ringa honom men det tar emot just nu. Vet inte varför men det känns tungt bara. Han har varit så grinig och nere så man deppar ju ihop bara av att höra honom. Får ringa honom imorgon istället. När jag vet så han inte oroar sig i onödan eller så. Nä nu känner jag mig skitkass dotter. Ska slå honom en pling strax. Jag får göra det.


Lyssnar just nu på Sarah Mclachlan, hennes röst är så skön
låten med henne heter Possession, den är så skön tycker jag.

Om man skulle passa på att krama om och pussa på sin man nu när man inte vet om man blir inlagd imorgon. Kommer ångra att jag inte gjorde det mer imorgon när jag ligger där annars.

smärtan har varit väldigt jobbig idag med, ska inte snacka om igår som sagt, den var hemsk och jag vart så arg på alltsammans. låg heeeela dagen och gnydde mig
imorgon kanske jag får ett slut på detta för ett tag framöver iallafall.

har pratat med min chef och vi har förberett att jag ska vara borta veckan ut , så det känns så skönt att man kan släppa jobbet och bara tänka på mig själv och vad jag behöver nu. Men som sagt detta har jag kämpat för och väntat på i många veckor nu. så det är på tiden att det sker.

Gode Gud var med mig imorgon.


Kommer behöva allt stöd jag kan få till att inte bryta ihop när min läkare frågar hur man mår, det är så lätt att allt kommer då. Då framstår man ju som ett freak istället för Madde Padde.
Hur faan ska jag orka kriga imorgon. Får sova på saken


Natti Natt på er alla från mig...

Inga kommentarer: