fredag 23 januari 2015

Tack Sanna Lundell !

Godmorgon på eder alla

hoppas ni alla sovit gott och utan för mycket smärtor och värk
jag har ju fått ett nytt liv nu när man får sova ordentligt om nätterna.
Jag tar mina kvällsmediciner vid 20 på kvällen och vaknar utvilad vid 8 tiden oftast.
Så det blir istället för stress och trötthet en lugn och skön start om dagarna.
Vaknar, gosar och njuter av min lilla Honey innan jag tar steget upp ur sängen.
Så skönt att få uppleva detta, att det var möjligt i mitt fall trodde jag aldrig. Där inser man hur mycket det tar på kroppen att gå runt med smärtor, man blir mör och utsliten så fort. Orken ger vika.

Nu på morgonen gick jag in på Aftonbladet och såg dagens krönika där man tog upp dagens orättvisor i samhället för oss kvinnor och även den problematik det är att vara drabbad av en kvinnosjukdom. Jag blev så glad och glädjefylld när man belyser just detta som jag arbetar med så mycket jag orkar och hinner, nämligen att vi ska bli tagna på allvar och få mer ljus på vår sjukdom och all orättvisa den innebär för oss drabbade men även våra familjer får ta en hel del stryk.
Så tack Sanna Lundell för en strålande insats i dagens krönika,

Dela på och ha en riktigt go fredag, nu är det dags för jobb och cheerleading jobb :)

Läs dagens krönika här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/sannalundell/article20204954.ab

Sedan vill jag tipsa er om att gå in på Medsystrars hemsida då och då, där håller vi oss uppdaterade på vad som händer och publiceras runt om i världen om vår sjukdom.

Kramar från mig

Inga kommentarer: