torsdag 24 juni 2010

nu kör jag gärnet



Ovan foto är den vackra solnedgången över Göteborg igår och självklart Honey



god känsla i kroppen har jag just nu. Var iväg på ett nytt gym igår och körde Zumba. Det var annorlunda pass än vad jag är van vid när det gäller Zumba men så skönt att få skaka loss igen en timma. Sen bar det av hem, smärtlindring behövdes och käkade lite och gav mig ut med Honey på 50 min rask promenad. Skönt och bra för oss bägge, jag för min endometrios som smärtar hemskt och Honey vovvsan för att hon är skendräktig nu igen och behöver komma ut lite extra och utmanas. I förrgår varvade vi mellan att springa och promenera. Tog ut oss bägge två ha ha, vi var helt döda sen hon och jag. Kör med spikmattan varje dag nu och lägger mig på den minst 30 minuter, brukar nu bli att jag somnar på den och så kommer älsklingen och väcker mig och påminner mig om att jag somnat på spikmattan igen , ha ha

Jag vet att det är svårt att känna för att röra sig och träna när endometriosen värker och ställer till det men är övertygad om att jag tjänar på att träna kroppen ändå och sedan få återhämta sig och träna på smärthanteringen som är och finns där bakom hela tiden. Hoppas ni också orkar kämpa med detta. Vi får hjälpas åt och stötta varandra när det är svårt att hitta ork och motivation.

imorgon är det midsommar, önskar er alla en Glad Midsommar nu

1 kommentar:

Louise sa...

Kram vännen, vet hur jobbigt det är med de smärtorna som aldrig ger med sig men håll ut
Kram Louise