torsdag 1 november 2012

en skön känsla äntligen :)

jag är ovan
vid detta nuvarande tillstånd i min kropp
smärtfrihet i princip är så underbart och underskattat
Jag känner enorm tacksamhet och lycka över att få uppleva detta
Igår var den 1 vecka sedan min operation genomfördes och jag mår kanon
ärren läker på fint, ingen smärtlindring alls sedan 2 dagar vilket känns så gött
inte ens Alvedon och annat - hur sjukt är inte det, men som sagt så underbart

idag är det murrigt väder vilket gör mig lite småuttråkad
jag skulle upp till sjukhuset i förmiddags för att kolla läget med min Jojjo
hon ligger på operationsbordet idag och jag ber och hoppas att hon mår fint efter det
dessa många dagar hon legat där i krig och smärta har varit allt annat än lätt tyvärr
men äntligen idag får hon någon slags besked och förbättring i sina smärtor hoppas jag
du är stark vännen så ge dig inte än - vi finns här för dig och ser fram emot din återhämtning

Det är slagsmål i princip i soffan mellan mig och Honey
båda vill vi ha värmefilten över oss och visst är hon bara en Chihuahua men en knasig sådanså vi ligger nerbäddade och myser till bra musik, ska ta oss en tur snart ut i burret
ska ta på mig min fina nya rosa mössa som jag fick av tjejerna, den är skön och varm
















Jag ser fram emot nästa vecka då jag äntligen ska återgå till jobbet igen
det ska bli så roligt och spännande att få komma på plats igen, ska jobba 50 % först i 2 veckor innan jag kör på med 100 % igen, tack för detta tips min kära handläggare på försäkringskassan. Du har också varit ett stort stöd under en lång tid och jag är så glad över att få ha dig som handläggare.

Fick en present via posten igår från min vän Noomi. Hon skickade mig sin skiva som hon spelat in och det var så roligt och skönt att få höra hennes röst i högtalarna - Heja dig Noomi :)
Tusen tack för den fina överraskningen och du är grym.

Igår följde jag med min Jessie på ett Yogapass på kvällen - det var så roligt och flummigt för mig i och med att jag är ganska nysnittad och otränad just nu :) genomförde det och grejade nästan allt. Vissa människor liksom lyfter hela sin kropp med ett finger och så kände inte jag mig igår direkt men fick mig några goa skratt och leenden när jag genomförde passet som visade sig vara 120 minuter och inte en timma, så blir det när jag & Jessie är i farten ha ha vi är så flummiga ibland. Men sköj var det.
Kroppen känns bra idag trots allt och det var skönt med att strecha igenom kroppen så igår, behövs när man går med spänningar och smärta under lång tid så det kan jag tipsa om att testa :)

Sen var det skönt att få besök av Jossan igår, vi låg båda två under värmefilten på dagen och käkade oss mätta och degade tillsammans. Det är skönt med medsystrar för dom förstår om man känner sig som en Picknick-Korv emellanåt, tack för besöket och så skönt med lätt till skratt trots motgångar och prövningar i livet. Tur att vi har skratt och skämt att dra till emellanåt :)

Nä nu är det dags för utgång igen, Puss & Kram från en mycket välmående Damp-Madde

Inga kommentarer: