fredag 5 september 2014

Tack


Så ligger man inlagd igen. All energi och allt bränsle i kropp & själ är just nu borta. Det har gått åt att orka ta sig genom varje timma den sista tiden. Smärta och värk slukar upp den energi som man har lagrat och den går åt fort. För det finns så många saker och viktiga ingredienser i livet som man vill lägga sin sparade energi på. Jag vill ju orka vara en närvarande familjemedlem, en bra värdig vän , en bra och kärleksfull partner, en stöttande medsyster, en engagerad medmänniska. Helst allt på en och samma gång. Då är det tufft och motigt att leva med endometrios och hantera allt som sjukdomen berör. Det är lätt att känna sig väldigt liten och ensam, eller känna sig som en stor belastning för er mina anhöriga och vänner. Hur tufft och tungt allt än känns just nu så är det ändå värme och kärlek som omfamnar mig och min lilla kropp ikväll, för det finns delar av mig som endometriosen aldrig kan komma åt och skada eller ändra på. Jag har så mycket att glädjas åt oavsett prövningar och motgång med min sjukdom. Så till dig, du vet vem du är som på ett eller annat sätt finns i mitt liv, tack för det engagemang och den kärlek du har förmedlat till mig. Du har gett min kropp och själ bränsle vilket i sin tur har gett mig ork och styrka att kriga på mot min endometrios. Detta har sedan i sin tur gett mig mod & kraft att starta upp och bedriva min stödgrupp Medsystrar. Så istället för att känna mig ensam och liten här och nu, så väljer jag att se allt fint jag har i mitt liv. Alla dessa fina varma handlingar som du gjort mot mig. Det där uppmuntrande telefonsamtalet, ditt sms med omtanke eller styrkekramen du skrev på Facebook eller när du sände en tanke för mig. Du var den som gillade eller kommenterade min Instagram bild. Du är den sjukvårdspersonal som tagit så omsorgsfullt hand om mig idag och så många gånger innan under mina 11 år på sjukhuset. -TACK Jag är ju långt ifrån ensam 💛 


Kärlek från mig Madeleine Säljö 



#endometrios #endo #tack #tacksam #medmänniska #medsystrar #medsyster #kronisksjukdom #kronisk #sjukdom #ensamhet #oro #sorg #glädje #attväljaglädje #mod #omsorg #kärlek #vänskap #familj #djup #tacksamhet #välsignad #geinteupp #du #är #aldrig #ensam 

1 kommentar:

Carina Jacobsson sa...

Mitt I all bräcklighet är du så stark Madde. Jag tänker ofta på dig när jag har det som värst, dit glada leende...det smittar. Är ledsen för din skull att du har det jävligt nu...skitkropp! Fuck Endro!

Och ja, vilken tur vi har nära och kära...det är de som gör att vi orkar! All heder åt dem!

Kramar om dig försiktigt via cyberrymden <3