måndag 19 oktober 2009

veterinären mm...

vetrinären igår med Honey. Hon hade väldigt mycket tandsten som skulle tas bort. Min lilla donna lämnades in på morgonen för att sedan hämtas på eftermiddagen. Var så gott för henne att bli av med all tandsten. Det är inge bra alls för hennes små tänder. Sedan hade vi en hemsk andedräkt som gick oss till mötes varje gång hon slickade på mig eller var närgången. Så igår sövde dom ner henne och tog bort all tandsten, som tur var inga tänder då dom var bra. Härligt. !!

onsdag igen och jag fattar ingenting. det är väldigt vad tiden springer ifrån mig hela tiden. smärtan är där men jag klarar av den. slappnar av om kvällarna och vilar mig så mycket jag kan. Har trappat upp en sväng med smärtstillande. Det hjälper till bra samtidigt som jag försöker att träna och röra mig så mycket jag orkar och kan. Tror att jag tjänar på att röra på mig även om kroppen säger ifrån ibland. Det som känns av är att jag blir spänd i mina axlar och rygg. Spänner mig även om jag inte tänker på det vid smärta. Man skulle haft en sådan där massagestol som man provat på olika affärer....nice... Ska kolla upp vad den där varma filten som OBH Nordica gjort. Den ser ut som en varm och skön pläd som man kan bädda in sig i och som är varm...kan det bli bättre ?

Skönt att få komma ut på promenad med lilla Honey varje dag. Det ger mig lite extra frisk luft. En dag i sänder är det som vanligt. Veckorna flyger ifrån mig och jag fattar inte hur det går till riktigt. Vi går nu in i November snart. Helt sjukt snabbt slår klockan, snart är det Jul...och jag som don´t not like christmas anymore...

har någon sett den där dokumentären som går på SVT som heter "kysst av spriten" den är en stark serie med olika livserfarenheter med samma tema - alkoholen. Väldigt bra och ger en bra inblick i hur man kan bete sig och vara med om som anhörig och även som alkoholist....kika in här på SVT PLAY

http://svtplay.se/t/116448/kysst_av_spriten

annars rullar det på och jag är nu 2 dagar från att få träffa älsklingen min. Jag blir tokig av saknad. Det blir en härlig helg med mycket träning som innehåll. På lördag är det BodyCombat och sedan har jag anmält mig med svärmor på spinning för "rosa bandet" och ska köra ett spinningpass i 1 timma.
Därefter ska jag och älsklingen + svärmor gå på seminarium med Kari Martens. Lägger länken här nere om ni också vill vara med och hjälpa till att sponsra eller träna....

http://www.rosabandet24timmar.se/

nu är rasten slut...back to work !!

2 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Jätte söt liten goding ni fått :) Tandsten är rätt vanligt på små hundar.. mycket ben att gnaga på behöver de.. Blir mycket små nu då ;) Montana gillar inte hårda ben, utan köpet lite "mjukare". Men funkar lika bra det :) Tycker våra små kan träffas och busa någon dag. :)

Minna sa...

Jag har också tittat på "kysst av spriten" och tycker att det är underbart att SVT sänder så bra dokumentärer som ger en tankeställare och insikt. Min egen pappa, han gick bort 2006, var alkoholist under nästan hela min uppväxt och det påverkar så otroligt mycket.