torsdag 29 oktober 2009

kämpa

det är en massa känslor. massa massa. skulle kunna fylla massa blåa stora ikeapåsar. blandade sådana, rädslor och oro men också mycket mycket hopp. om att allt ska bli bra. att det ska ordna sig och bli bra igen. det är en resa men det är alltid resor som vi måste ta oss fram genom. vår lilla ryggsäck som vi bär där bak blir fullare och fullare. den kan ibland upplevas som tung men utan den kan vi inte leva. innehållet har format oss och lärt oss. jag är så tacksam för saker man fått genomgå. även om dom gett tårar i ögonen och sårat mig. Sen går man tungt och alla stigar och vägar upplevs som uppförsbackar. men så kommer raksträckan och det planar ut. du omges av ängar med stora gula solrosor som tittar mot dig. du är solen som ger dom energi. det får ta sin tid att ta sig genom saker och ting men man får aldrig aldrig ge upp. Så tänker jag nu. Ge inte upp nu Madde. kom igen. sikken tur att jag är så envis som jag är då !!

1 kommentar:

Marie Karlsson sa...

Du säger det jag tänkte bäst själv "Ge inte upp nu Madde. kom igen. sikken tur att jag är så envis som jag är då !!".... hoppas du får en trevlig helg. Kram kram