måndag 2 november 2009

nya krafter !

jag är lättad. fick ett bra besked idag så känner hur livet ligger framför mina fötter igen. Ny styrka och ny kraft. Skönt. Älskar när man blir lättad. Så nu ska jag köra på som innan och inte tänka mer på det. Jag har mina smärtvågor som ständigt finns där men kör på hemma så länge jag orkar och kan. Än så länge ingen fara !!

måndag idag. Ska åka och träna idag efter jobbet. Köra Bodypump & MRL tänkte jag. Kul !!
Sen blir det hem och slappa med min lilla Honey. Vi ska bädda ner oss i soffan och njuta av att inte göra någonting alls. Ny vecka som börjat och dom går ju så fort så man får försöka att hinna njuta. Inte så mycket som händer denna veckan. Ganska lugn är den. Ska självklart träna och allt som vanligt. Läsa min nya spännande bok som jag börjat med. Vila kroppen och äta och sova. Längtar så till fredagen då min andra hälft kommer hem igen. Tills dess är det jag och Honey. Långa promenader och mysiga kvällar i värmen hemma. Så skönt att stiga innaför dörren när man varit ute i detta ruskväder som just nu är över Götet. Regn och blåst. Det blåser in regn överallt. Blä
...men snart kommer snön hoppas jag !

detta krångelikrångel med julen varje år. Någon som känner igen sig ? Man ska alltid behöva välja och känna att man väljer bort någon eller något. Vill inte och tänker inte ha det så i år. Jag har ett förslag på hur det ska fungera för att inte behöva välja bort någon men får se hur det går. Jag har ju som typ alla er andra en familj där mamma och pappa inte bor tillsammans längre. Då blir det alltid lite körigt mellan vad man ska göra och hos vem man ska vara. Mamma är nu nästan löst och där blev det en bra lösning. Men resten är kvar och jag är glad att jag tog upp detta ämne nu tidigt så att man slipper stå ända in i sista minuten och ha ångest för hur det ska lösa sig. Bra beslut känner jag. Nu återstår det att se hur det blir i år. nu...snart dags för att sluta och sen blir det träning !!


Inga kommentarer: