måndag 30 november 2009

tack Melissa Horn för en magisk konsert

tårarna föll, men det var inte av sorg. det var en inre känsla som jag bärt länge som släpptes fri. alla sånger och all musik sjöng rakt in i min själ. jag sjöng med och kunde alla texterna. det var magi och alla som var där kände samma sak. jag ställde mig upp och sen stod vi alla upp och applåderade med stora klappar och lovord efter hennes vackra låtar och fina texter. så mycket jag bärt inom mig som jag fått ut genom att lyssna på hennes musik och röst. hennes skiva har inte grävt ner mig, tvärtom. den har fört mig till högre höjder och gett mig styrka. alla låtarna från förra skivan Långa Nätter förde mig tillabaka i tiden till olika tillfällen som jag lyssnat på hennes musik. Sjukhuset för exakt ett år sedan. Där lyssnade jag till henne varje dag massa timmar i sträck. det gav mig hopp och styrka. såklart kändes det lite extra när man inser allt med endometriosen som varit. helt sjukt. men skönt att ha det som ett blott minne och inte är mitt i det just nu. jag kämpar på. ska klara av att inte åka in mer i år. jag har bestämt mig för att lyckas. det bästa var att efter konserten få prata med henne och få sagt det som man känner och uppskattar med henne. Det kändes så bra att få ur sig det. Jag sade till henne att hon hjälpt mig jättemycket med sina låtar och texter. Hon blev rörd, och jag med av det. Sen fick jag hennes autograf och fick tagit ett kort på mig och henne. Roligt !

många av texterna stämmer in på så mycket just nu, en längtan och saknad efter min andra hälft här i livet. Min Jessie. om du visste hur jag saknar dig varje dag. känslor gällande min far och allt vad det river upp i mig. just nu förstår man inte hur man ska ta sig genom allt men klart man fixar det. ska plocka fram min inre styrka, göra saker som jag mår bra av och som får mitt inre att blomma. ägna mig åt lite mer estetiskt och kreativt. då trivs jag.

jag är så tacksam för att jag fått äran att få lyssna på henne live äntligen. får mersmak och längtar så efter nästa tillfälle för konsert med henne. Hoppas det blir snart.

tack Sara för en kanonhärlig kväll med god mat och ditt goa sällskap. Tacksam för att du finns i mitt liv och hjälper mig att se ljuset som finns omkring mig och att inte fastna i skuggan.

over and out




1 kommentar:

ninjasara sa...

Tack själv vännen min. För mig är du en kämpe och jag tror på dig! Kram