måndag 23 november 2009

sluta slöddra

min kropp är så trött. den är snurrig i huvudet och känner mig knas. huvudvärken bankar och jag kan just nu inte sova om nätterna. ligger vaken och känner stressen komma för att klockan vandrar mot morgon. var vaken fortfarande när fåglarna började kvittra i morse. vette faan vad det är som händer. kanske den är arg på saker och ting som sker omkring mig. jag hade flera missade samtal igår på min telefon. samma nummer flera gånger. fanns ett meddelande på min telefonsvarare. det var allt annat än givande. en slöddrig röst som stammade fram mitt namn Madde. jag förstod på några sekunder att det var riktigt illa.

- det är pappa, sade den
- du kan väl ringa mig, snälla Madde ring mig, sade den sen

jag är allt annat än stark i allt detta just nu. det är inget kul alls. gör bara ont. det har gått så många månader nu och spriten har tagit över honom sedan i början på Juni i år. sedan dess har jag inte träffat honom och inget hört, men nu det sista så har det börjat ringa på telefonen. jag blir vansinnigt arg, det är så förbannat upprivande. när jag inte svarade i lördags så ringde han till min älskades telefon. och där går gränsen. NOG ! det är inte ok. Stör mig och belasta mig eftersom jag är din dotter men ge dig inte på andra som inte har med detta att göra. jag önskar ingen annan människa att bli indragen i allt detta. det värsta är att min far har varit med om samma sak själv. han sade till oss när vi var små att inte svara när farmor ringde. hon kunde vara så elak när hon ringde berusad och lade skuld på honom. nu gör han detta själv mot sina älskade prinsessor som han kallar oss. Du behandlar oss allt annat än som prinsessor just nu ska du veta.

ska gå och träna ikväll, och förhoppningsvis få ur mig all denna ilska och besvikelse som bubblar inom mig. TIME OUT !


Inga kommentarer: