tisdag 24 november 2009

ork och kraft

tung dag idag. på många sätt. vart gör man av sitt inre dessa dagar. jag hade önskat att man kunde frysas ner dessa dagar så man slipper uppleva dom. det är värre än illa gällande far. han har den 10:e dec varit onykter i 7 månader i rad. ni fattar, det blir ju hjärnskador till sist. Vad gör man som dotter och anhörig ? Jag fick ett sånt där anfall igår efter att han ringt mig massor nu dom sista dagarna. jag ringde upp honom och kände väl att det kanske inte var bra egentligen men orkar inte med att han ringer ner mig. var inte så givande samtal som sagt. hade en snörfull far i andra änden av luren. helt overkligt på så många sätt. han är långt ifrån den människa jag haft som pappa. kände sen hur paniken kom inom mig. tog ett beslut och har idag pratat med hans socialsekreterare och fått lite info om läget, mer eller mindre krävde att dom ska sätta in ett omedelbart LVM ( Lag om vård av missbrukare ) så jag hoppas och ber just nu för att dom ska hitta honom imorgon så att han kan få slut på detta helvete för sig själv och oss omkring. Det är detta eller döden och då tycker jag det är självklart att man väljer livet. Kan bara hoppas att han känner likadant någon dag efter att denna karusellen är över. Självklart har detta tagit på min energi och mina tankar så nu ska jag försöka släppa allt och alla dessa känslor för att förhoppningsvis kunna få somna och sova en skön natt.



1 kommentar:

jasmine sa...

Tänker på dig Madde och hoppas att det löser sig. Vet hur jobbigt det är att vara anhörig till en missbrukare. Jag tycker att du är stark! Kram