torsdag 26 juli 2012

Noomi - min fina vän

vaknar
känner
mediciner
somnar om

dagen blir trots allt så bra
jag får träffa en tjej och vän till mig som jag
inte fått äran att träffa på väldigt många år
fattar ni hur glad man blir då eller??!!

vi ska ses igen nästa vecka
hon bor annars i Spanien
så när hon nu hörde av sig och sa att hon var i Sverige
då bultade mitt hjärta extra slag, så glad bidde jag

vi satt i kyrkan och pratade
hon är så omtänksam och hon har ett av det vackraste
namnen som finns för en tjej, hon heter Noomi,

under hela denna tuffa tiden under detta året med sjukdomen
så har hon och hennes familj bett för mig
det berör mig mycket, så fint av dom
tack Noomi för din omtanke och stora hjärta

du är en sådan fin och värdefull vän som jag
är så glad över att ha som min vän

när jag åkte hem lyssnade jag till massa bra musik
och kände hur lyckan omfamnade mig
känner mig välsignad verkligen

Till dig Noomi, en text skriven av Siv Andersson:

Tack för ditt stöd


När dagen är ett mörker
blir natten dubbelt lång.
Då slutar solen lysa,
då tystnar fåglarnas sång.


Men nån mening kan nå in
från en omtänksam person
- liksom ljuset i en blick
som inte tappat tron.


Att någon bryr sig om en
när man inte längre vill
är just vad man behöver
för att orka lite till.


Det du har gjort för mig
är sådant som man minns.
Så tack för allt ditt stöd
- och tack för att du finns.


Noomi, tack för alla dina fina ord under 
mina tunga tider detta året dom har gett 
mig massa ork och djup beröring. 

Jag är så glad över de vänner jag har som verkligen
förstår att det är svårt ibland att motivera sig men
jag återuppstår alltid, starkare för varje motgång





















nu sova, Kram & Godnatt

Inga kommentarer: