tisdag 31 juli 2012

tacksam över allt gott just nu

Jag har en hel del att glädjas över
Tack till Johan och Katta för överraskningen vi fick i fredags

jag har fått uppleva den största upplevelse man kan få genom en konsert
med allas vår Bruce "the boss" Springsteen på Ullevi i lördags.
Det var en stor dag och kväll och jag njöt alla timmarna han spelade
grät här och där av beröring och stod med min sjal med american flag och njöt
det var så stark upplevelse, den gjorde under med mig..

det timmarna som han spelade så glömde jag av allt som rör sjukdomen, smärta, sorg för mommo
och sög in mig allt gott som konserten förmedlade till mig inombords,
så sjukt tacksam för att jag fick uppleva detta, det var en stor dag i mitt liv

så måste påpeka att jag har nu två delar av min topp tio lista i livet...

Nr 1. När jag vann på Bingolotto på uppesittarkvällen den 23 dec 2011
















Allt gott som denna vinst för med sig och hjälpt mig genom dessa månader i mitt liv som varit.
Vilken gåva i precis rätt tidpunkt också i mitt liv, trots allt är detta ett av de bästa åren i mitt liv 2012

Så tack Bingolotto för allt kul jag fått uppleva tack vare vinsten :)


OBS Spola fram till 2 tim och 29 min så får ni hör hur det hela gick till när jag vann :)


Nr 2. Bruce Springsteen konserten i lördags den 28 juli 2012 





















Jag finner inga ord att beskriva denna kväll med, alla ord känns för fjuttiga för att beskriva vad det betydde för mig som person. En oerhört stark upplevelse och jag är så lycklig över den dagen och kommer att leva på den länge framöver, precis som Bingolotto


Så ser den ut nu, min lilla topp tio lista 
det känns svårt att något skulle slå dessa två stora dagar i mitt liv :)
Som tur vet man inte vad livet har i sitt sköte för var och en av oss

idag har jag haft en lugn dag med ro och skötsel av mina pelargoner
det har varit skönt för både själ och kropp :)

till er som har tuffa dagar idag, kriga på medsystrar det kommer en morgondag och den
kanske är en bra dag för just dig, så försök hålla ut och åk in till akuten om det är illa

Behöver ni mig så vet ni vart ni når mig :)



Inga kommentarer: