söndag 8 juli 2012

så taskig behandling

så mycket som har hänt mig det sista dagarna
det har varit helt sjukt och kränkande
jag har blivit sårad av människor som jag trodde var mina vänner

jag har verkligen blivit så sårad i mångt och mycket
kände då att nu är det nog
jag har fått nog

jag ger mig inte
jag ger mig aldrig

jag har startat ett projekt genom att dra igång en bra grupp för mina medsystrar och vänner med endometrios. Det vart så uppskattat och efterlängtat, efter ett par timmar så vart det så mycket goda inlägg och som jag och alla som tillhör gruppen mår bra av och stöttade upp i all skit i och med vår sjukdom.

nu har allt ballat ur totalt i föreningen på grund av mitt egna initiativ av att starta en egen grupp
jag meddelade dem som tagit beslut om att min grupp var tvungen att tas bort omedelbart.
Då meddelade jag att jag inte kommer göra det, då jag som sagt vet hur viktig och betydelsefull den är för mina medsystrar. Rätt ska vara rätt och detta påhopp mot mig och mitt initiativ är så fel fel fel

jag har inte gjort nåt som inte är tillåtet, jag vet in i själen att detta är rätt och jag vet att jag kommer stå på mig in i det sista.

Problemet är att jag är för driven tjej med många idéer som ger bra stämning och lycka för medlemmarna. Sen är jag en glad tjej som inte deppar utan försöker se det positiva i alla situationer.
Jag jobbar snart igen och det fungerar, jag håller mig igång. Allt detta är inte okej. Ingenting ska förändras och utvecklas. Det ska vara full kontroll på allt som sker. Jag ska tystas ner och man försöker stoppa detta genom att hota mig att om jag inte tar bort min egna grupp så ska man anmäla mig till FB och be dem ta bort gruppen.
Det är tydligen så att om man är medlem i en grupp så får man inte skapa egna saker och genomföra egna projekt utan att först få detta godkänt av styrelsen. Så fel och pinsamt. Man äger inte oss medlemmar och vad vi får och inte får göra.

Jag tänker inte låta någon stoppa mig när jag gör en bra sak för andra människor. Det är nog nu och jag kommer inte försöka hyscha ner detta för skadan är redan gjord mot mig som person och det är så 0professionellt att behandla andra människor såhär. Då är man på fel position i föreningen om man tillåter detta beteende. Hade det som exempel en politiker med makt så hade den blivit sparka direkt för att man inte accepterar sådan beteende.

Nu till det mest fantastiska, genom mitt beslut att inte låtas kontrolleras så har jag fått mängder av andra tjejer i föreningen som står bakom mig helt och som nu funderar över om man ska lämna föreningen på grund av detta beteende mot mig.

Jag tänker inte svika mig själv, jag går ännu starkare ur det här.

Jag är en ärlig tjej som inte vänder ryggen till och snackar skit om andra människor. Det är så fel.

ska bli intressant att se hur detta slutar,

Sov Gott & Tack alla ni medsystrar som stöttar mig just nu

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är något som fler personer borde ha, civilkurage. Att göra det man tycker är rätt. Det har du visat prov på här.