tisdag 24 december 2013

julens tid

då var den stora dagen kommen
julafton då alla samlas och firar med familj och vänner
det är en ljus tid för många och den innebär mycket glädje
för min egen del är det annorlunda, det är alltid en tung tid

det ligger mycket i bagaget som gör det just så
uppväxt men en pappa som alkoholist gjorde julen
till en tuff period som innebar mycket kaos och oro
mycket ilska och besvikelse, för varje jul och annan högtid
så gick jag mer och mer sönder, sedan dessa har jag varit
en kantstött vas som ännu inte klarat att klistra ihop sig själv
det är alltid en oro och ångest kring denna period och jag börjar
känna den oron redan på våren, tidigt i år bestämde jag mig för att
inte vara hemma detta året. Jag orkar inte det. Jag känner mig ensam
för min familj är så trasig, jag har min syster, hon är min familj
vi har fått skapa vårt eget skyddsnät och vår egna trygga zon, men man känner
alltid en sorg över hur vår famlij är trasig och icke fungerande.
Vår mamma bar gjort sitt bästa och jag vet att hon inte heller haft det enkelt alls
hon bar på mycket i alla hår, vi blev splittrade i perioder men arbetar på att hitta tillbaka

jag oroar mig för min pappa som just nu inte är nykter
har inte hört något från honom på länge och man är alltid rädd för ett visst samtal
som ska säga att något hänt honom eller att han lämnat denna värld.

just nu är jag bortrest, och det känns skönt att inte vara hemma själv
jag behöver komma bort lite under denna perioden och är glad för mitt beslut
som jag tog för min egen skull och ingen annans

lite bakslag har det varit under veckan med smärtorna men det har gått bra
igår fick jag världens migrän, det var mycket som snurrade och huvudet fick väl nog
så huvudet sade ifrån, så det blev sängen och vila igår för hela slanten

nä nu ska jag vila och läsa min bok som jag köpt och bara ha det skönt

Massa Kärlek och Styrka från mig till er alla

Inga kommentarer: