torsdag 3 april 2014

du fattas mig pappa

du, som är min pappa
fattas mig stort i livet just nu
du är frånvarande och bortkopplad
har ingen aning om hur du mår
hur ditt skick är eller hur
ditt inre mår just nu

har sedan en tid tillbaka
inte haft kontakt med dig
då du har druckit igen
sedan en tid tillbaka

ditt stöd saknar jag
min pappa saknar jag
du har alltid stöttat
samt uppmuntrat mig
att gå min egen väg

när jag gjort det och fått
medvind i det projekt som
ligger mig så varmt om hjärtat
som min stödgrupp Medystrar
som jag driver för kvinnor
med endometrios

vi har gjort så fina saker
för att sprida info om sjukdomen
har så gärna viljat visa dig det
och få med dig och ditt deltagande i det
så du ska se och bli stolt över mig
men du har inte varit där nu

jag har velat berätta för dig
hur jag mår och känner kring att
du just nu inte finns med i mitt liv
för det gör så ont varje dag
du är en så viktig byggsten i mitt liv

du har alltid varit min förebild
för hur man ska behandla andra
hur man ska bemöta människor med respekt

saknar våra samtal om allt och ingenting
dina värmande ord och din ständiga oro kring mig och min syster
vi är så olika men ändå så olika

jag önskar jag kunde ta bort och förgöra alkohol och andra droger
för de saboterar och själ människors inre och personlighet
den äter upp deras inre bit för bit
alkoholen får dom att tappa tron på sig själva
så dom inte längre orkar bemöta sin egna blick i spegeln

det gör så ont att inte kunna prata med dig
för våra samtal och vår kontakt fattas mig

du är och förblir för all framtid min hjälte

jag såg filmen Mig äger ingen för ett tag sedan
den filmen påminde så oerhört mycket om dig pappa
den berörde mig så oerhört och även min syster
tårarna rann hela filmen

varje kväll sänder jag dig kärlek pappa
för att du ska få hjälp att ställa dig upp igen
jag vill så gärna att du möter dig själv i spegeln
och vaknar upp ur den dimma du nu antagligen upplever
för du är en sådan fin person med en oerhört varm personlighet
du behövs i denna världen, och det människor som känner dig
vet det och saknar dig nog lika mycket som jag gör

kom tillbaka pappa, för du är så saknad och efterlängtad

älskar dig

Kärlek från din lilla Madde








2 kommentarer:

Unknown sa...

Sänder dig kärlek, mod och styrka fina Madde <3/carina jacobsson

Anonym sa...

Jag blev rörd av det du skriver
Även om inte din far lyssnar, så kanske det finns någon annan som kan ta den platsen, som lyssnar. Som kan vara samma stöd