onsdag 2 april 2014

fylld av kärlek och glädje

nerbäddad i sängen
det är en svårslagen tillfredställelse
att få ligga nerbäddad med värmefilten och lilla Honey vid min sida
kroppen skriker, jag lyssnar men svarar inte just nu
jag är så full av värme, glädje och innerlig tacksamhet

igår var jag i Stockholm och fick äran att medverka i Malou Efter tio
det var en mäktig känsla minsann, den är svårslagen och svår att släppa
jag var helt överväldigad igår när jag kom hem, fått så himla fint och enormt stöd
och så sjukt fin feedback på min medverkan. Varje person som hört av sig har berört
mig på ett djup som jag inte trodde fanns. Det betyder så oerhört mycket för mig att
vi nått ut till andra sjuka och att dom slipper känna sig ensamma

när jag kom hem så satte jag mig ner och såg själv programmet
det är alltid jobbigt att se sig själv, jag ser på mig själv att jag kämpar med att hålla ihop trots smärtan jag sitter med. Man är alltid hård och kritisk mot sig själv eller? Iallafall jag ;)
sen när jag loggade in på min Facebook så blev jag så himla varmt berörd av allt stöd som kommit in
alla kommentarer och alla fina komplimanger som andra människor skrivit till mig
då kom glädjetårar och jag känner hur enormt stort detta är för både mig och alla medsystrar
när jag sedan inser att det är tjejer som vill ansluta sig till min lilla stödgrupp, blir det också så härlig energi och glädje, detta har jag jobbat så hårt för, att Medsystrars ska finnas och fortsätta finnas.
Det ska finnas ett stöd i andra medsystrar, tillsammans kan vi göra mirakel. När jag startade Medsystrar så satt vi ett gäng och skojade om att ett av målen var att sitta där i soffan hos Malou och prata om endometrios. Det kändes så omöjligt att nå dit, men detta har vi nu lyckats göra.

hela detta året och framför allt mars månad har vi i Medsystrar fått gjort så mycket för att sprida kunskap och medvetenhet om denna sorgliga sjukdom som drabbas så många kvinnor.
här är lite av de aktiviteter och projekt som vi gjort tillsammans. Vill du så kan du klicka direkt på varje projekt så kommer du vidare till mer info om just den aktiviteten:

EndoMarch 16 mars i Göteborg - genomfördes med grymt stöd av andra medsystrar. Vi var ett stort gäng på nästan 70 personer som slöt samman och gjorde en fin parad med info på flyers till människor vi mötte. Solen sken på oss och vi hade det så bra tillsammans. Det var och är en mäktig känsla och upplevelse att gå tillbaka till och tänka på, men nu är detta vår tradition

14 mars skriver Göteborgs Posten en stor artikel om mig & Medsystrar

16 mars genomförde vi i Medsystrar vår EndoMarch i Göteborg

20 mars Sveriges Radio P3 - Ligga med P3 hör av sig och vill göra en intervju med mig och vi når även ut med Medsystrar, Hanna Schedin gör stor insats och lägger fokus på Endometrios

28 mars skriver Bella Frank från tidningen Feministisk Perspektiv en fin och bra artikel om endometrios, hon intervjuar mig & Medsystrar, fått så fin respons på Bells artikel och hur hon formulerade sig och berörde människor. 

29 mars genomförde jag och några från Medsystrar vårt lilla event "Medsystrar på stan" då vi delade ut flyers till dom som ville ha och pratade med massa människor om endometrios, stor respons fick vi

31 mars medverkade jag & Medsystrar i Malou Efter tio och pratade i 15 min om endometrios


STORT tack och kärlek till er som delat, uppmuntrat, stöttat mig och alla andra i detta
nu dags att försöka somna, för smärtan pumpar på. Jag är så glad ändå, tack vare er <3 div="">

Inga kommentarer: