söndag 30 mars 2014

ont och nevös men så sjukt glad och tacksam

shit,

imorgon gäller det

då åker tåget tidigt till Stockholm för att jag där ska medverka i Malou efter tio på TV4 kl 10
jag ska berätta lite om mitt liv med endometrios och förhoppningsvis ge andra kraft ork och hopp att inte ge upp sina krigande med denna sjukdomen endometrios. Det är en sådan tung sjukdom även mentalt och inte bara fysiskt. Jag har tyvärr just nu ett skov som pågår men det tar ändå inte bort min otroliga lycka och glädje för att jag får medverka i Malous program. Det är en ära att få vara där.
Jag är så nervös men försöker hålla ett lugn, haha men det är en svår uppgift då jag är född med överskottsenergi emellanåt, det vet alla som känner mig ;)

så nu ska jag ut och rasta lilla vovvsan för att sedan krypa ner i sängen och försöka somna ovanligt tidigt denna dag då klockan ringer så tidigt imorgon,

haft en sådan fin helg med massa glädje och kärlek från mina medsystrar och vänner
vi var ett gäng härliga flickor som stod på stan i några timmar och delade ut information om endometrios och pratade med människor, det var med lättsamhet, glädje och skratt som vi genomförde det tillsammans, vi hade så roligt samtidigt som vi pratade allvar och allt kring sjukdomen. Jag är så glad att ha fått träffa er alla medsystrar, ni ger mig ork, energi och kärlek som jag njuter och omfamnar stort,

tack för igår igen tjejer,


1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Jag vill bara tacka för en bra intervju hos Malou idag. Jag har följt din blogg sedan 2010 då jag fick min endometriosdiagnos. Jag har äntligen tagit modet till mig och startat en egen blogg som du gärna för kika in på.

Jag har lagt upp Efter tio-intervjun och länkat till dig.
http://efterendometrios.blogspot.se/2014/03/endometrios-hos-malou-efter-tio.html

Tack för det fantastiska arbete du lägger ner på att stötta och informera om endo!

Hälsningar
/Hedwig
http://efterendometrios.blogspot.se/