tisdag 25 mars 2014

så djupt tacksam

vad skulle livet vara just nu utan alla dessa fantastiska människor som jag fått möta det senaste åren?
ni är alla så fantastiska som hjälper till med att nå ut i samhället och lyfta allt kring min och så många andra kvinnors sjukdom endometrios. Det betyder så mycket för mig och alla 200 miljoner kvinnor i världen över som lever med den dagligen. Varje sekund som någon nämner eller lägger ner för att hjälpa oss att sprida info är jag och så många andra kvinnor så innerligt tacksam för. Under denna månads mars

Tack 

för att ni gör det, att ni väljer att ta upp endometriosen,
för att ni väljer att höra av er,
för att ni vill ge detta uppmärksamhet och plats i er monter

när detta året drog igång trodde jag aldrig på minsta lilla vis att vi skulle få en sådan rejäl skjuts av stöd i det engagemang som bland annat jag lagt ner själ och hjärta i, samt så många av mina medsystrar där ute
mina fina medsystrar, som alla lever med sjukdomen och dess konsekvenser dagligen
jag kan erkänna att jag är full av glädje och innerlig tacksamhet för allt stöd i detta

först artikeln i Göteborgs Posten som kom ut perfekt lafom inför vår EndoMarch i Göteborg den 16 mars, så tacksam för att ni lade fram med så stort fokus och artikeln blev svår att missa i er tidning den 14 mars, framsidan och stor helsida i del 1. Så glad för detta. Tack så jätte jätte mycket både redaktör som visade stort intresse och Elin, journalisten som skrev artikeln, så tacksam för detta , tack Göteborgs Posten
denna artikeln gjorde att vi blev ett fler som möttes upp i Nordstan inför vår EndoMarch
så häftigt att folk läste artikeln och då bestämde sig för att delta i vårt lilla event, tack för det

förra onsdagen kontaktade Hanna Schedin från programmet Ligga med P3 i Sveriges Radio
hon ville gärna ha en intervju med mig om endometrios, jag tackade självklart ja och genomförde den
så kul att få den varma feedback från dem som lyssnat på de två klippen, tack för detta jag blir så glad och varm i hela kroppen när ni hör av er och berättar vad ni tyckte om intervjun

ni som inte lyssnat kan göra det nedan, intervjun är uppdelad i två klipp, dom heter:

du kan läsa och lyssna på klippen om du klickar här

" Jag hade sån smärta att jag spydde "
" man tror emellan varven att man ska dö "

nu återgå till mitt krigande mot smärtan som ballar ur i min kropp även denna dag
men skam den som ger sig, bara att försöka ta en timma i taget och ta djupa andetag

Kram & Kärlek till er 






Inga kommentarer: