tisdag 31 maj 2016

drömmer och krigar

skönt att tiden på jobbet rullar på
jag är så tacksam för att vara tillbaka
energin kommer och går lite i takt med smärtorna
jag är envis och känner mig målinriktad
jag ska klara av detta, det ska bara gå

nu jobbar jag ju halvtid
det känns som en bra början just nu
denna veckan är det en del efter jobbet också
min bästa vän ska ju gifta sig på lördag
så nedräkningen har börjat på riktigt
ser fram emot lördag så enormt mycket nu

jag var ju på bröllop i helgen som var i Halland
det var en toppendag verkligen, njöt och grät berörd i kyrkan
bruden var så vacker och när brud och brudgum fällde tårar gjorde jag likaså
det är så roligt med bröllop och den energi som frigörs är magisk
smärtorna var närvarande men tog inte över, dessvärre fick jag migrän på natten
så var bara och lägga mig ner i mörker och tystnad för att slippa kräkas av smärtorna
så är det just nu och jag får acceptera läget

Lilla Honey var dålig också lördag till måndag
Hon hade smärtor och var sig inte ett dugg lik
Hon fick smärtlindring och vila och igår var hon sig själv igen
Den lilla energiska hårbollen som hon är haha
Vilken vän i alla väder och underbart kel och sällskap
Vad hade jag gjort utan henne? Vi två sitter ihop på riktigt :)
Sedan den dagen jag fann henne som omplaceringshund på blocket
har hon förtrollat många människor likaså mig, vilken fantastisk hund hon är

just nu saknar jag min hoj, att vara ute och köra MC är något av det bästa som finns
den friheten som det ger är oslagbar. Det ger enorm likskvalité att köra MC
Jag går och funderar över om man ska köpa en ny då min gamla blev stulen...
Då skulle jag vilja köpa en sådan här som nedan: Pearl White -2016



Sedan längtar jag så efter pappa, han är så saknad.
Hittade ett kort han skrivit till mig för 5 år sedan då jag var väldigt sjuk på sommaren
Jag låg inlagd hela sommaren i stort sett, var tufft men hade så bra stöd av pappa och nära och kära.
Jag saknar att träffa och framförallt prata med pappa då vi alltid hade bra samtal om allt i livet.
Önskar så att han fanns kvar här i livet, då jag ville uppleva så mycket mer med honom <3 p="">




Inga kommentarer: