torsdag 2 juni 2016

välkommen sommaren 2016

sommaren är här och liksom värmen
så underbart väder det är just nu

igår satte jag mig på cykeln och cyklade till jobbet
på ditvägen är det bara uppför typ, så tufft det var 8 långa tuffa kilometer
väl framme var jag så trött och blodsmak i munnen :) perfekt väder var det
jag jobbade på och sen var det cykla hemåt, tog bara 20 min (mycket nerförsbackar)
Då njöt jag av hela resan, ingen stress utan bara skön motion i det vilda
Väl hemma bytte jag om till sköna sommarjkläder

jag körde ut pappas bil och åkte för att tvätta den
det behövdes och sedan tog jag mig en tur med den
när jag satte mig i bilen satte jag på pappas cd skiva som var i stereon
det kändes som allt kom tillbaka, det kändes som om pappa var med mig
jag verkligen kände hans närvaro där med mig i bilen, det var så mysigt

jag hämtade upp lilltjejerna tre och vi åkte ut och körde picnic på Härskogen
satte oss där i solen vid en bänk och åt och mös, snacka om livskvalité där
På kvällen var det dags för mig och syster + vän att promenera loss
Det blev en snabb powerwalk i 1,5 timma i perfekt svalt väder
så totalt blev det massor av träning och motion igår, det känns idag i kroppen

bilden nedan är tagen under vår powerwalk i Helgered














idag är det vilodag och sedan ska jag passa lite lilltjejer
vi kommer åka till Liseberg och det ska bli så kul att få springa runt och åka allt som går
det lär bli en härlig dag med dom, hoppas regnet håller sig borta bara :)
Senare idag spelar Molly Sandén som lilltjejerna gillar :)
Så lär somna fort och tungt ikväll med massa härliga minnen från dagen

smärtorna har ju varit värre nu men det blir ju alltid så när jag tränar och anstränger mig
det är nyttigt med motion mot smärta så det får vara så just nu, när det inte går så får man ta hjälp
denna sjukdom och smärta kan förgöra mycket i sin väg, jag försöker ta en timma i taget :)
så länge jag får vilat och sover bra fungerar jag hyffsat just nu, men det är viktigt med vila också

nu önskar jag er alla en härlig dag med värme och kärlek

Inga kommentarer: