torsdag 1 juli 2010

nu kör jag gärnet

det är ett ständigt krig just nu mot min mage och smärtorna. Jag blöder igen men kommer inte ge med mig så lätt. Har kämpat hela denna veckan och tränat de pass som jag trodde var omöjliga när jag tänkte på det. Det har fungerat bra och jag har kört trots smärtorna. Dom har inte satt stopp på mig och gjort mig till en hög med människa nerbäddad i sängen eller soffan. Jag har kört gärnet och testar nu hur min kropp svarar på det:

Måndag BodyCombat
Tisdag Zumba
Onsdag BodyCombat
Torsdag BodyCombat & BodyBalance
Fredag Vila
Lördag Zumba
Söndag BodyBalance

min största favvo är ju BodyCombat som kanske framgår :-) Här är en av låtarna man kör och det är en tuff episod av passet men grymt bra musik, kika här:

http://www.youtube.com/watch?v=Dl4c2TfVmtk


min kropp får nu känna av Maddan Paddan, allt eller inget liksom, sån är jag med vissa saker. Sköter mig med maten också så nu borde det bränna av kilon här minsann :-) Känner mig starkare än någonsin och motiverad till tusen. Jag har tränat ett par veckor nu och känner mig så stolt över det, har kört spikmattan och motion mot smärtan, även TENS men det är ingen bra grej för min del. Andra kanske blir hjälpt av den men icke jag inte. Jag kör avslappning och försöker tänka bort smärtorna, det funkar helt okej ibland men såklart man inte är av stål och får ta till smärtstillande, så är det med den här sjukdomen, den är väldigt oberäknelig.

nu kvällsmat och promenix med Honey Boney

Natti snart väntar spikmattan och Sommar i P1

Inga kommentarer: