torsdag 8 juli 2010

ringt sjukhuset idag igen

hej på er i regnet, det vräker ner utanför mitt fönster...usch och blä

ringde till sjukhuset imorse igen, fick denna gång en trevlig dam i andra ändan av luren. Hon var så snäll och trevlig och kände att hon tog mina ord och tankar på allvar och skulle lägga ytterligare en lapp hos min doktor. Han går på semester imorgon och kommer sedan vara borta ett tag så känns viktigt att få tag på honom innan dess. Känns skönt att jag orkade ringa och ligga på där igen angående detta. Sen slog jag även en signal till Smärtkliniken på Östra, pratade med dom och frågade om jag behövde en ny remiss för att få komma till dom innan jag får komma på besök igen, det behövdes så måste få tag i min doktor så han kan skicka iväg den innan hans semester. Behöver komma dit och få träffa hon som är smärtexpert på det mentala och få gå i en grupp där man övar och lär sig smärthantering. Det är det sista rycket innan jag gör operationen känner jag. Jag får peppa mig nu och försöka göra så gott jag kan med smärthanteringen tills jag får besked om jag får komma till smärtkliniken eller inte till hösten...håller tummarna minsann....

Ikväll blir det träning igen, det finns inget roligare än att träna med min bästa vän Jessie James, hon är en sann peppare och en dag för en massa år sedan så fann vi varandra. Vi både behövde en riktigt nära vän att dela alla känslor och tankar med och som man kunde vara med mycket och ofta. Sedan dess har vi varit oskiljbara, det är en sann vänskap det.



Inga kommentarer: