fredag 25 februari 2011

Herr Migrän & Smärta på besök idag


dessa dagar önskar jag man kunde få skippa
vaknade av att mitt huvud bankade och slog
någon med en stor slägga stod och matade mot skallen
att jag inte bara la ner allt där, nej upp och ta smärtlindring

hamnar i sängen igen, släcker ner och drar för allt ljus
ligger och börjar då känna av magen som börjar bråka
men please, lägg av nu dumma kroppen.

upp ur sängen igen för att hämta smärtlindring för magen
lade mig igen, somnade inte om men låg med kall kudde över ansiktet
sen långsamt började jag känna av illamåendet men jag bestämde att
denna gången ska jag inte kräkas av migränen. Inte idag inte.

jag klarade det, jag härdade ut det värsta. Tiden gick sådär långsamt ni vet
men mår bättre nu iallafall, vilket känns skönt. Ska ut med pyret nu i blåst och kallt.
Smärtskala 5 av 10 just nu, hoppas den lugnar sig. Blöder igen. Jag blir så arg
bara för att man har tvingat sin kropp för träning nu så ska den balla ur totalt

Kärlek till er så länge...

Inga kommentarer: