måndag 21 februari 2011

samlar mod och styrka

jag har bestämt mig för att genomföra en sak för mig själv och oss andra med sjukdomen endometrios. Jag har skrivit en dikt/monolog om hur känslor och annat kan upplevas av oss med sjukdomen. Den blir verkligen inte tagen tillräckligt mycket på allvar idag tyvärr. Många som ännu inte lyssnar på kvinnor och tjejer som kommer med besvär. Jag har många hemska upplevelser som jag fått uppleva genom sjukhusvistelser eller läkarundersökningar. Då ska jag tillägga att min läkare som håller i mig på Sahlgrenska är en ängel mot mig och hans andra patienter. Men många är dessvärre inte så snälla och förstående när en kvinna ber om förståelse för besvär som ibland kan vara svåra att beskriva på korrekt sätt. Så här är det:

Så nu på söndag ska jag läsa min dikt/monolog på Söndagsvisan på Kustens Hus
Det är ett café där man anmäler sig vid ankomst om att man ska framföra någon form av underhållning, musik, diktläsning, sång mm...min del blir denna dikt/monolog som jag skrivit om sjukdomen endometrios. Ni som läser denna bloggen kanske vill komma dit och ses i verkligheten.

Detta Café ligger på Taubegatan 9, 414 55 Göteborg
(Nära Stena Lines Tysklands-terminal - hållplats Chapmans Torg)
Gratis inträde och det startar kl 14:00-17:00

Jag ska baskemig genomföra detta för vår allas skull, kanske något går in i hos någon som deltar där. Hoppas det iallafall. Det är ett litet steg för oss med sjukdomen endometrios.

Stor Kram

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Du är en sådan otroligt stark kvinna! Jag avundas verkligen din ork och ditt driv! :)

Önskar jag kunnat komma, men avståndet säger ifrån. Hade varit mkt trevligt att få träffas i verkligheten. :)

Kanske kan man få ta del av dikten ändå? :)

Önskar dig all lycka med ditt framträdande vännen! :)

Kramen

♡ Madeleine ♡ sa...

Tack snälla du Nathalie, du är alltid så go mot mig och laddar mig med smicker. Tack för jag ska erkänna. Jag är något skör, men detta ska och måste genomföras. För mig och för oss alla med problem genom sjukdomen.

STOR KRAM TILL DIG!!