fredag 20 maj 2011

nyfiken....

Någon snäll människa där ute i fjärran land har skickat en present till mig via www.gifttoday.se


så jag fick hem en lapp från brevbäraren om att det finns ett paket att hämta ut till mig från denna avsändare. Så nu ska jag hoppa upp på min cykel och hämta hem det....



Denna dagen som har varit så jobbig och tung blev just nu lite bättre tack vare detta. Precis vad jag behövde idag för att totalt bli en bra dag istället. Humöret vände och nu är jag glad



vaknade vid fyra inatt av smärtorna, upp och tog smärtstillande och lade mig igen. Vaknade vid 8 igen för smärtor, samma visa igen. Sen somna jag om igen till kl 10:30. Gick upp och tog med min lilla vovva på en promenad och trotsade all smärta som grävde inom mig. Fick energi av min glada vovva som bara är så glad hela tiden. Hon är så underbar. Igår körde jag ett Yoga pass här hemma på "mitt rum" i lägenheten och min lilla vovva ville vara nära mig hela tiden så när jag stod där på ben och armar i alla möjliga olika positioner så skulle hon vara med och ligga intill. Det var galet skoj och jobbigt på samma gång. Hon är så gosig nu sedan vi gjorde operationen i vintras och tog bort hennes livmoder. En glad vovve heeela tiden.



vi får ju läxa när vi går på smärtkliniken och en del av detta är träningen. Vi ska hålla oss igång varje dag för att inte begränsa oss efter smärtan. Jag har skött min läxa bra denna veckan känner jag. De dagar då det varit helt omöjligt har jag lyssnat på min kropp och tagit det försiktigt. Gått längre promenader med vovven istället för att köra Body Balance eller Yoga.

Det är en sådan speciell känsla när man känner hur det som kändes jobbigt och tungt inombords lättar och känns bättre efter att man tagit sig genom ett pass. Jag kan verkligen rekommendera alla som har smärta att köra dessa lugnare pass som inte är hopp och skutt eller så utan fokusering på andning och det inre. Sen försöker jag att lära mig konsten att meditera och det är allt annat än enkelt när man har smärtor. Det finns ju många bra "apps" till telefoner för att få guidade meditationer mm. Sånt sysslar jag med för att lära mig att fokusera bort smärtan när den är där och spökar och ställer till det.



Jag läser mycket träningstidningar och såg en artikel om just detta med meditation i tidningen Topp & Hälsa nr 07 2011, där finns nedan artikel...intressant när man just pysslar med detta på eget intiativ...det gäller att lära sig leva och hantera smärtan, men detta fungerar till en viss gräns för min egen del....









Inga kommentarer: