fredag 6 maj 2011

skör

jag är trasig
jag är skör
vad hände?

varför e det såhär?
jag har så många saker att vara lycklig över
varför ska jag må såhär nu?

min födelsedag var en dröm verkligen
visst firades den på min sjukhussal på Sahlgrenska men
den betydde så oerhört mycket ändå. Vilka underbara människor
som kom dit för att visa att dom ville fira mig trots att jag befann mig inlagd
tack ska ni ha, ni betyder mycket ska ni veta. Det är sanna vänner som gör så.

mina vänner betyder allt för mig
speciellt i dessa tider då allt är väldigt tungt
jag har så ont hela tiden och är så skör

som hinnan innanför äggskalet ni vet
det krävs inte mycket för att jag faller ner
och tårarna kommer för jag vill inte ha det såhär längre
jag vill bli botad och frisk, för all framtid.

jag saknar mitt jobb oerhört. Jag vill så gärna komma tillbaka dit
men klok har jag blivit efter alla dessa år med endometriosen
jag kan inte pressa mig själv och hoppas varje dag att det imorgon
ska bli en dag fri från smärta. Min verklighet är inte där just nu.

nu biter jag ihop och tar en timma i taget, det är lösningen just nu

kram

Inga kommentarer: