måndag 25 juni 2012

En dag med tankar och insikt

funderat och tänkt
på diverse saker
mycket insikter om livet
om mitt liv

jag lever mer för dagen
vill fånga varje stund
tillåter mig att gråta
för påminns om att
min Mommo inte finns
här i min värld längre

det gör ont och jag håller
inte tårarna tillbaka
dom måste få rinna
ner längs kinderna
om och om igen

tänkte hälsa på mommo imorgon
sätta mig hos henne och moffa
prata en stund, lätta mitt inre kaos

jag är tacksam för så mycket
att jag har min fina syster
för det är tur vi har varann
i den obefintliga familj vi har
den består av henne och mig

räknar inte längre med
en far eller mor
framförallt inte en mor
hon har vridit om mitt hjärta
skämt ut mig en gång för mycket
svikit, sårat och övergett mig

så nu gäller det från nu till framtiden
jag måste göra prioriteringar
prioriteringar för min egna skull
för om jag ska orka är dom ett måste
det gör mig påmind om hur mycket
mommo betydde för mig
i alla dessa år då min familj
var splittrade åt alla håll och vis

jag må verka depp nu
men samtidigt är jag lättad och glad
jag är taggad inför vad som komma ska, jag är på gång. Jag känner hur mommo och moffa är med mig och dom peppar och stöttar mig.

Som sagt..jag e taggad...

Vad nu livet har för plan för mig

årets ros till lilla Honey för hon får mig att skratta här hemma om dagarna, idag vart hon sur som citron på mig för att jag släpade ut henne i regnet...

Carpe Diem

Inga kommentarer: