onsdag 27 juni 2012

kärlek och tröst

en vän till mig
en medsyster
har det lite tufft just nu
hon kämpar på med smärtor
ett flertal barn och äktenskap
hon biter ihop för att orka
tar dagarna bit för bit och känner sig orkeslös



idag var det min tur
att ge tillbaka något till henne
hon har nämligen flera gånger
sänt mig blommor och uppmuntran
under mina 8 år med endometrios
idag var det hennes tur att få
uppleva den underbara känslan
av att man inte är ensam
finns här för dig Nathalie

jag skrev en text på ett kort till buketten idag
den är stark och berörande....jag gillar den så mycket
den påminner om att ta till vara på oss själva

texten är skriven av Siv Andersson



Ta hand om dig


Vill sända några ord
en hälsning, så du minns
att lyssna på dig själv
och de behov som finns


För bara du kan veta
vad som är bäst för dig
När du ska ta emot
- men även säga nej


Gör vad som är gott
för både kropp och själ
Och gör det för dig själv
och oss som vill dig väl


Du är den enda "jag"
du nånsin kommer ha.
Ta därför hand om dig
så du kan få må bra!





Såhär ser buketten ut som Nathalie fick idag






















jag älskar att dela med mig av mina erfarenheter
både i min sjukdom och av mitt liv
det sista har jag fått ge lite tips och råd till olika
personer som frågat mig om hjälp
det ger lika mycket för mig som person som det gör åt personen man hjälper
en riktigt god känsla inombords i hjärtat

känslorna har varit berg & dalbana idag
satt här vid datorn och skulle påbörja min
organisering av foton som jag har på min nya Imac
det är inte ett foto utan några tusen i princip

då dök det upp en film som jag hade glömt bort
den spelade jag in när jag och C kom hem från Miami förra året
Mommo passade Honey då och jag spelade in hur hon reagerade
när jag klev innanför dörren efter att ha vart borta i två veckor
Honey tjuter och mommo pratar och skrattar

jag mår verka dum
men det går inte in
att hon inte finns
hos mig i livet
saknar henne
varje dag

imorgon ska jag cykla in till stan
och betala in hennes räkningar
så fort det ramlar ner ett brev till henne
här hemma så börjar jag gråta
det kommer ta tid allt detta

måste samla ork
ska ju åka till hennes lägenhet
längre fram när allt med bouppteckningen är klart
det tar också emot, känns så knepigt

just nu är vi många i föreningen med endometrios
som har tuffa tider med smärtor och annat
jag önskar att det släpper så att alla får återgå
till arbete och privatliv för att kunna njuta igen

jag har köpt mig en ängel hit hem
den är så fin och vacker och jag är så glad för den
jag och mina änglar men känner deras stöd varje dag
och även mommos omfamningar för den delen

nu ska jag bädda ner mig och kolla film med min nya Apple TV
jag har en massa grymma och fina drama filmer som berör

nedan Bild på min fina ängel ( till och med C gillade den )








1 kommentar:

Nathalie sa...

Du måste vara en av de mest omtänksamma människor jag någonsin lärt känna vännen.
Ditt ♡ är gjort av guld och du bringar lycka i så många av våra liv.
Det är otroligt skönt att känna någonstans att man inte är själv mitt i det onda.
OM du bara visste vad mkt det betyder för mig att ha dig vid min sida trots det avstånd som är mellan oss.
Men som jag sagt, jag hoppas och tror att vi snart kommer mötas även i riktiga livet och jag har en känsla av att vår vänskap kommer bestå tills vi blir grå och gammal. ;)

Tusen tack ännu en gång för den otroligt vackra buketten. Den förfyllde min dag och fyllde mitt hjärta med hopp och styrka!

Massor av kramar till dig! ♡