onsdag 20 juni 2012

Tack livet - jag tar inget för givet

goa stunder
massa skratt
tjo och tjim
glädje och lycka
Roliga möten med människor

En väldigt rolig sak som jag fick äran om att få göra idag fick mig att återfå min självkänsla och att jag duger med det val och arbeten jag gjort genom åren. Det finns så goa människor som blommar ut och strålar. Hoppas på fler stunder med denna goa tjej. Det smittar av sig. Efter den härliga händelsen sken min mun som en sol hela dagen. Mitt damp blommade fram helt. Jag älskar allt som har med estetiskt innehåll. Jag älskar att möta och bemöta människor. Det är det jag älskat i alla år genom mina jobb och utmaningar i mitt liv.

Jag ska fortsätta njuta av nuet. För det har vart tungt efter mommos bortgång. Det har vart tungt att genomföra och klara av allt kring hennes bortgång.
Jag kände idag hennes närvaro och hon stöttade mig och uppmuntrade mig. Tack för det Mommo. Saknar dig

sen träffade jag min bästa fina vä
vi hade så kul som alltid, Bill & Bull
våra stunder tillsammans är alltid fina stunder, oavsett våra dagsformer
tack för det min fina vän, älskar dig
och som jag en gång lovade dig så kommer jag aldrig släppa dig, min skatt

Senare idag tog jag och min Honey en lång promenad, tränade lydning och hon var så duktig. Jättemysig stund hade vi tillsammans. Hon är oxå en glädjespridare. Tacksam för henne i mitt liv

Träffade sen mina mosters töser, dom ska bort en vecka så ville pussa lite på dom och få lite energi och kärlek. Det är jag oxå tacksam livet för. Mina tre små syskontöser. Det hände en allvarlig drunkningsolycka med den mellersta för några veckor sen. Hon klarade sig - tack och lov men det kunde gått illa. Så man blir påmind om att fånga dagen. Så det var guld värt att få lite tid med dom idag. Vi gick på skattjakt vilket vart succé :)

nu vila och nana, ska intervjuas imorgon om min sjukdom. Ska bli kul.
Sen träffa en medsyster på fika

sen en till rolig sak...jag ska intervjuas av Hemmets Journal i juli. Dom ska göra en artikel om mig. Tyckte jag vart en stark tjej med tur i spel dessutom. Dom såg mig på Bingolotto då jag berättade lite om min sjukdom och min revansch på livet. Att aldrig ge upp utan övervinna smärtan. För som sagt livet är här och nu och jag ska njuta av varje sekund av det. Blir kul att se hur artikeln blir sen. Roligt känns det.
Tackar livet här med för den gåvan.
Jag delar gärna med mig och förhoppningsvis inspirerar jag andra som kämpar där ute. Fortsätt kriga och ge inte upp för saker och ting har en mening. Tillsammans kommer vi finna bot på endometrios. Vi kommer greja det.

Natti och kärlek från mig till er

Ps snälla livet låt dagens höjdpunkt leda till det jag drömmer och önskar ds.

Inga kommentarer: