lördag 9 juni 2012

farväl mommo

det har varit mycket det sista
massor av känslor och tankar kring livet
mommo fattas mig varje dag
det gör så ont att hon inte längre finns i mitt liv
så dyrbar och alltid ett stöd i alla dessa år med motgångar
och även goda grejer såklart

igår skedde det
hennes begravning
min älskade lilla mommo
det vart så fint och vackert
är nöjd med hela minnesstunden och begravningen
det vart jag och C samt Lena
ingen annan som kom
sorgligt

men jag var där och sände henne massor av kärlek
fick sagt farväl för nu, tills vi ses igen
allt detta har jag haft svårt att ta till mig
det har vart så mycket praktiskt kring mommo
saker som måste göras oavsett
men som inte är så roliga i all sorg och saknad

påväg hem från begravningen satte migränen igång
så det vart raka vägen i sängen för mig på eftermiddagen
sen vart det plågsamma timmar med kräkningar och värk
den är hemsk när den kommer på besök migränen
vart lättad när jag vaknade idag utan värk

nu är en del över
så nu är det att vänta in boupptäckning mm i augusti
tills dess ska jag vara rädd om mig själv
jag är sämre i min sjukdom dessutom

fick inga good news hos läkarn i veckan
jag bröt ihop totalt, mycket nu
men vad förväntade jag mig...tur att jag har världens bästa läkare. Du är guld för mig.


det är bara att sätta blicken framåt och kriga på
ska börja med ny hormonbehandling igen
en som jag tidigare haft i 2 år, den är inge rolig alls
men den hjälpte mig då så kanske den gör det nu med
så nu ber jag alla änglar om hjälp och stöd i detta

det är ju detta med biverkningar bara, när man känner sig ledsen
eller när man inte känner sig som sig själv längre, men vem vet
den biten kanske jag slipper denna omgång :-)

detta eviga krig mot endometriosen
men jag SKA vinna

nu vila igen...puss & kärlek till er alla där ute

Inga kommentarer: