fredag 28 december 2012

blickar framåt

då var det alle redan fredag denna veckan
jag har nu snart arbetat mina 2 dagar denna veckan
nästa vecka börjar nya tag och då kör jag på 75 %
känns skönt att livet går vidare och att ett nytt år väntar
detta året har varit tungt och ljust på många håll
det har inneburit en hel del sorg och bedrövelse
men också så mycket kärlek och fin vänskap

2 operationer är avklarade och jag hoppas jag slipper operationer ett tag nu
att jag får lite vila och ro utan smärta eller sjukhusbesök och mediciner
jag vill ge tillbaka massa nu till mina medsystrar som flera av dom just nu är i vänteläge
inför operationer som dom ska genomgå, sen även stötta vänner som läker sig från motgångar
det är så skönt att få finnas för er så som ni funnits för mig detta året och även innan
det är så skönt att få komma varandra så nära som vi gör genom att tillsammans hjälpas åt
att läka, sörja, hantera, bearbeta och kriga mot smärtorna
jag känner mig så tacksam för att ni har valt mig som en vän och medsyster
det ska bli spännande att se vad som väntar oss nästa år - nya utmaningar och möten med andra

nu är det bara några få dagar kvar på detta året och det ska bli skönt att blicka framåt och släppa taget om det jobbiga som hänt detta året. Det gäller att hålla fokus på det som är bra och ta sig över de hinder som man utsätts för och jag har bestämt mig för att klara dom alla :) sen även hjälpa mina älskade medsystrar som  möter sina hinder och prövningar i livet med vår gemensamma sjukdom

nu väntar en skön myskväll hemma med Jessie på besök, så ska njuta till fullo och bädda ner oss i värmefilten i soffan hemma :)

Massa Styrkekramar till er som vill :)




Inga kommentarer: