söndag 3 februari 2013

prövningar

Just nu utsätter min kropp mig
för många slags tester och prövningar
det går sådär för mig i att acceptera det
jag är arg, trött och så ledsen men framförallt rädd för vad kroppen gör mot mig just nu, den lyder inte alls mig

haft en jättebra läkare igår, hon förstod mig precis i allt. Vi ska lägga upp en plan för mig så att jag ska kunna fungera och må på bästa sätt. Den största lyckan var att hon lyssnade och förstod mig bra, all rädsla och all oro som följer med detta är så svår att hantera. Det går väldigt upp och ner i känslorna kring detta. Känns så jobbigt att inte klara av saker själv, att behöva hjälp med en del saker är så jobbigt att be om hela tiden, jag känner mig som en så stor belastning för alla som jobbar här. Personalen måste jag berömma för dom är så gulliga och har vart en stor tröst när tårarna kommit

Hoppas på att få komma hem imorgon på permission, saknar min bejbi Honey enormt så hoppas jag grejar det bara. Natten har vart så tuff smärtmässigt

Jag ger mig inte än, uppskattar de vänner som ställt upp nu när det är som värst i mitt liv, allt på en gång kan man säga.

Allt såg bra ut på röntgen och ryggmärgsprovet, skönt :) sen är en teori att när man skulle hjälpa mig mot smärtan veckan innan operationen så skulle man sätta en EDA men när den sattes så stack man mig lite fel vilket skapade en blödning som dom nu tror triggar och är lite svullen vilket ger mig dessa smärtproblem med benet samt bortdomnande, vidrör jag baksidan av benet så bultar det på med brännande intensiv smärta. Så ingenting kan vidröra baksidan av benet eller underdelen av foten fram till mitten under foten. Så skum känsla och åkomma, så svårt att ta in ❤

Puss & kram så länge och ni som stöttar tänker ber för mig - tack ❤

1 kommentar:

Malin Björk sa...

Kram på dig! Hoppas verkligen att de kan hjälpa dig med all din smärta! Du är otroligt stark! Fortsätt kämpa, fastän att det känns jobbigt.
Kram Malin Björk