tisdag 11 juni 2013

lever i nuet

kära läsare,

var iväg förra veckan och träffade min dunderbara läkare. Det var dags för ny undersökning och avstämning om läget. Det var som alltid ett kärt återseende, både att få träffa honom och några av sköterskorna. Dom är så himla goa och rara. Efter dessa år av in och ut från sjukan så har man fått knyta an lite grann. Vi kom fram till följande plan. Ska in på fredag och sätta in ny spiral under narkos, går inte annars. Så då hoppas vi att den gör nytta och hjälper kroppen mot denna endometrios. Så hoppas vi att detta räcker för att jag ska fungera 100 %. Mår okej nu så lever i nuet hela tiden och njuter av allt som finns omkring mig.
Ibland kommer den goa känslan av tacksamhet och lycka, då jag är glad att jag aldrig låtit sjukdomen ta över mig eller förändra mig från vem jag är. Jag är samma sprall-apa som jag alltid varit, och kommer så förbli. Jag njuter verkligen av alla dagar som jag bjuds på. Är på gång igen trots många motgångar.

i helgen som var så var jag iväg på Summerburst, ett event som jag sedan jag såg det på TV förra året velat gå och uppleva. Äntligen bar det av för min del och jag ångrar inte det en sekund att jag gick dit :)
Jag vart så lycklig i hela kroppen av att få vara där och lyssna på den fantastiska musiken som det bjöds på.
David Guetta, Alesso, Axwell, Hardwell m fl gjorde fullkomligt fantastiska mixer och låtar.

jag är fortfarande helt euforisk i kroppen efter helgen och lär förbli så ett bra tag !!

Massa Soliga Kramar från mig Madde Padde




1 kommentar:

Nathalie sa...

Älskade vännen, det glädjer mig att du har sådan bra dialog med din doktor och sköterskor. ❤
Hur gick insättning av spiralen?

Jag önskar du får fortsätta att njuta av nuet och låta det fortgå med lycka och tacksamhet över att sjukdomen håller sig i schakt samt att du lever i nuet och klarar det så bra. Du är en änglakämpe! ❤

Önskar vi ses snart!
Kramar och kärlek i massor!