fredag 28 juni 2013

djupt tacksam...

Tacksam, så sjukt tacksam är jag just nu. Natten blev tuff med smärtor och ingen sömn infann sig denna gånger heller. Smärtan var ihärdig och jag och dom goa sköterskorna försökte febrilt att få ner smärtan men lyckades tyvärr inte. Jag fick sedan träffa Pålsson som jag pratade ut med om allt som sker i min kropp och hur det påverkar mig just nu. Vi lade upp en plan för de kommande 2 veckorna. Ska försöka få stopp på blödningen. Så ytterligare en hormonbehandling sattes in från idag. Så nu har jag 3 samtidigt och min kropp och knopp blir påverkad av detta. Det var väldigt bra samtal med läkaren och jag tog beslutet att få försöka klara mig hemma inatt. Så fick gå hem på permission. Det känns skönt att få vara hemma i sin egna säng och med min lilla Honey som sällskap. Nu blir jag sjukskriven till den 7 juli. Så ska vila och försöka kriga på här hemma och kämpa för att detta skov försvinner lika fort som det kom. Jag känner mig så tacksam just nu, fick så bra hjälp igår och idag, så bra samtal med Pålsson och en bra plan att fokusera på. Sen tänker jag peppa mig och vägrar bli nedstämd för detta. Såhär är livet med endometrios, ibland så smäller det till och det är ett helvete men när man väl ridit ut stormen så får man känna en enorm inre styrka för att man klarade av det och genomförde allt som krävdes. Nu är det helg och jag har finbesök av två kära medsystrar som kommer och myser och stoppar om mig här hemma. Tack syster Helen för din hjälp idag och igår, älskar dig stort. Varmt Välkomna mina medsystrar Johanna & Ann-Marie Ska njuta varje sekund av ert goa sällskap ♥ Tack alla ni som stöttar mig just nu - det värmer enormt inombords ♥ Trevlig helg alla och Styrkekramar till er som behöver !!

Inga kommentarer: