onsdag 21 oktober 2015

Från igår

Denna dag var kaos från sekund ett. Vaknade med svåra smärtor i min mage. Tappade upp badkaret med hett vatten och satt där i 2 timmar. Sedan svida om för att trots all smärta försöka åka och jobba. Försöker sminka mig frisk och fräsch men det gick inge bra. Jag inser efter några timmar att det är läge att kontakta gyn för rådfråga om jag ska söka akut idag. Får en gullig och omtänksam sköterska i telefonen. Jag får besked om att genast ta mig till NÄL. Jag ska inte längre kämpa hemma själv mot smärtan. Sköterskan berättar att jag ska få träffa en doktor i eftermiddag. Jag sladdar iväg med lilla Honey till NÄL & Trolhättan. Där får jag komma in och träffa doktor direkt. Läkaren är väldigt bra och insatt om min #endometrios. Vi genomför ultraljud och sedan blir jag inlagd. Hon lyssnar på vad jag säger och hur jag känner och mår mentalt. Det känns tydligt att hon bryr sig. Efter bra samtal åker jag upp till avdelning 45. Lyx blir det då jag får eget rum. Skönt att slippa dela med någon annan idag. Jag lägger mig och stannar upp i nuet. Stor lättnad och tacksamhet infinner sig i min kropp. Jag bryter ihop igen och tårarna sprutar. Jag har sedan juni haft ett hårt, tufft & intensivt #smärtskov. Det har varit min energitjuv sedan dess. Nu är jag här på sjukhuset, omsluten av gullig och varm personal. Dom ska hjälpa mig att få ner smärtorna och ge mig vila. Jag är så trött och slutkörd mentalt samt fysiskt. Att bli tagen på allvar i sjukvården är en välsignelse av stort värde. Jag är så glad att jag åkte in idag.,Imorgon tar vi nästa steg mot mindre smärtor och välmående. Nu ska jag kämpa på under dagens timmar och utmaningar....


Inga kommentarer: