torsdag 15 oktober 2015

Our Legacy

ännu en dag med smärta har snart passerat
jag räknar ner varje dag nu tills dess mitt nästa läkarbesök är
det är i november så är några dagar / veckor kvar tills dess

idag fryser jag konstant och jag borrar ner mig i filtar och värmeplagg
det är bra kallt på kvällar och nätter nu och idag fick många skrapa rutorna hemma
jag ska ju erkänna ett projekt som jag skapat och tävlar med på jobbet.
Dom har nu startat en stor global tävling i tre följande kategorier:








Jag fick en idé och tanke direkt när jag såg tävlingen och körde på den helt och hållet.
Min idé består av en skulptur av en gravid kvinnas överkropp (bröst och mage)
Sedan har jag fäst den skulpturen på en stor canvas tavla. Därefter började jag klipp och klistra.
Jag vill ta upp detta med alla flyktingar vi har runt över vår jord. Vi måste bry oss och inte stänga ögonen, för våra beslut berör alla dem som kommer efter oss, våra barn och deras barn...kan skriva i oändlighet om detta ämnet då det berör mig djupt. Jag har därför lagt den drunknade pojken längst ner på tavlan. Sedan kommer havet. Över havet finns det tidningsartiklar i en rad.
Högst upp är en grå och mörk himmel med en stor vit fredsduva
Mitt namn på min tavla/skultpur är: Our Legacy
Jag vet att den är tung och djup men den har en poäng som jag hoppas kom fram.
Så nu får vi vänta och se om den berör någon mer på djupet och kanske kan komma vidare i tävlingen
Här är den iallafall, i tre olika synvinklar så ni tydligt kan se den fina gravidmagen från en vän till mig. Är så glad att jag vågade göra detta och genomförde min plan med denna tavlan.

kram och kärlek från mig till er....



Inga kommentarer: