onsdag 20 januari 2010

ångest för sjukhuset

ibland känner man att man inte riktigt kan sätta ord på hur dagarna varit. det är svårt att beskriva vad man känner och upplever. det måste ibland upplevas för att förståelse eller insikten ska komma till. det är ju svårt att putta bort vissa känslor och tankar. det går bara inte.

ringde sjukhuset idag igen då, pratade med en mycket otrevlig Quinna som fick mig att må illa av avsky, avsky e inte bra jag vet men vart så dåligt bemött. Hon var allt annat än hjälpsam och tänkte då inte boka in en tid för jag fanns inte med på min läkares väntelista. När man gått en lång period med smärta hemma så tryter ens tålamod lite gentemot sjukvården !! Jag försökte förklara för henne att jag var en känd patient hos min läkare sedan 4 år tillbaka, det var då han tog sig ann mig kan man säga. Mår så dåligt av att man ska känna denna ångesten som finner sig när det närmar sig med sjukhusvistelse. Jag HATAR det, jag vet att hata är ett starkt ord men så känner jag verkligen. Är så ledsen över hur man blivit bemött på alla dessa sjukhusbesök. Har ju tappat all självkänsla och kontroll. Brukar sluta med tårar. Iallafall så fick jag inte boka in någon tid hos min läkare, hon var tvungen att kolla om det var OK för honom först. Hallå !!!! Läs min journal då för faan. Där har du all fakta och du inser att jag är en känd patient hos honom och Sahlgrenskas gynmottagning. Det lutar åt akuten om det inte lägger sig. Jag har kämpat hemma alldeles för länge men försöker ju lära mig att hantera smärtan och sjukdomens mönster. Fortsättning följer....

igår träffade jag Lise-Skutt och vi såg filmen Sherlock Holmes. Den var görasketabra !! Hade en mysig kväll tillsammans. Tänk att det var tack vare endometriosen som jag lärde känna henne och nu är hon en del av mitt liv. Vi var inskrivna och hamnade i samma sal. Dom timmarna vi delade kom vi varandra mycket nära. Så som jag säger igen, något gott har denna hemska sjukdom med sig :-)

jag har haft en väldig bra dag idag. många roliga möten och samtal. både på jobb och fritid. har en massa att vara glad över som sagt. efter jobbet idag så åkte jag in och mötte upp Fridor i stan. vi strosa runt lite och tog en fika. Kika in på Gina Tricot och där finns det alltid något plagg man fäster sig vid. Bra att man hade en värdekupong där också att använda. Så fick ett bra köp. Härligt var det att träffa Fridor, som alltid.

har hittat 2 skor på rean och jag vart så förälskad...se bilderna ovan :-)

nu ska jag ta med mig min lilla Honey och lägga mig i sängen för att nana

Natti !!

Kramar

Inga kommentarer: