fredag 1 januari 2010

skönt med ett nytt år

jag bara myser och myser

ligger nerbäddad i sängen eller soffan med filt omrking min kropp. Fryser som alltid.

är kvar i Stannum hos världens bästa svärföräldrar. vi hade en fantastisk nyårsafton.

det var den bästa på länge och jag njöt hela dagen. tog en långpromenad med svärmor ute i snödrivorna i skogen. min lilla bebbe Honey var med och flög fram över snön. Hon älskar det.

sen vila och läsa bok, sen drog vi lott om vilka som ska göra vilka rätter i vår nyårsmiddag.

Jag och älsklingen kom i samma lag och stod för huvudrätten som blev anka med jättegod vinsås med vindruvor och annat gott i. kokt potatis till. Förrätten vart en mangosalsa med chili och kräftrumpor i. efterrätten blev creme brulee och herregud vad gott allt vart. Jag var så mätt och belåten och det var vi alla 4. Middagen var sagolikt lyckad och sällskapet likså.

hade sedan en skön afton att njuta av med att kolla TV och slappa. Kika på en rolig film som fick mig att skratta så jag grät. Härligt. Jag går runt och småler hela tiden för mig själv och känner mig bara väldigt glad just nu. Jag är så glad över det nya året som är här. Har en stark känsla av att det kommer bli ett mycket bra år. Nä om man skulle återgå till slappmode....jag är så nöjd med att vara såhär glad och på gott humör trots att min endometrios mage är allt annat än i bra skick just nu. Den bråkar som aldrig förr. Klarar mig inte utan smärtlindringen en dag. Sånt är livet just nu. Men men som så många gånger förr säger jag att jag är så envis !

God fortsättning på eder som kanske läser bloggen....

Ta Ta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År Madde! Må år 2010 bli bättre än du önskar! :)
Kram Kicki

Marie Karlsson sa...

Härlgit att läsa din blogg och att du mår bra.. god fortsättning.. kram kram

jasmine sa...

Gott Nytt År! Låter som att ni hade en härlig kväll :)Kram Jasmine