fredag 12 februari 2010

händelserik vecka

jag är åter en vecka fram i mitt liv. Har jobbat en hel del ska jag erkänna. Det har varit mycket på jobbet och jag trivs ju så bra då. Magen dessvärre har varit bråkig så har lagt ner all energi på kvällarna åt att lugna den och behärska mig själv.

i onsdags förra veckan kom köket vårt och jag var ledig hemma för att jag & C och hans pappa skulle ta emot det. Det var en massa lådor och kollin som lastades in sakteligen i lägenheten. Det är ju redan monterat och klart med lådorna och skenor till. Så skönt att inte behöva skruva ihop allt själv utan att det mesta är klart för montering. I helgen ska taket göras klart med elen för spottar och alla köksmaskiner. Jag är så ivrig med att få klart och upp allt men det får ta sin tid. Det kommer minst sagt bli så fint iallafall. Ska lägga in lite bilder i helgen tänkte jag.

i fredags satt jag och älsklingen i soffan och lyssnade på massa roliga låtar som vi hittat, vi skrattade så mycket , för dom var så roliga. Hade en skön och mysig fredagkväll med öl och tilltugg som vi unnade oss. Lördagen var fullt ös, jag hjälpte pappa med att hämta och köra lite av hans saker, gick galant och kändes skönt för honom tror jag. Sen var det hem igen, svärmor kom förbi på besök och vi satt och tjöta medans C & svärfar jobbade på med köket. Då kom den galanta idéen att det var Öppen dans på dansskolan där jag går. Jag vart överlycklig och for dit med svärmor och svärfar för dans. Hade otroligt roligt och var så glad över dom 3 danserna som jag lärt mig. Dansade loss som aldrig förr, sen hem och gosa med världens bästa man. Hade åter en skön kväll hemma bland alla paket och bråte.

idag är det måndag och jag ska till min vän Anna och hälsa på henne och familjen och Honey ska få träffa sin date Gizmo. Spännande hur det kommer gå om det blir kärlek eller ej.
hoppas att ni andra också har en skön måndag.

kram

Inga kommentarer: