måndag 11 juli 2011

härlig måndag



åh vad jag njuter av livet...

jag har haft en mysig helg och varit hemmavid mest.
vädret var ju underbart fram till igår kväll då det for ner ösregn över hela Götet
då passade jag på och satte mig med min mysfilt på balkongen och käkade jordgubbar och vaniljkesella. Det var verkligen hög mysfaktor. I bakrunden gick Melissa Horn så allt var magi.
Jag genomförde en längre hastig promenad igår med lilla vovvan. Jag trodde inte jag skulle orka med det men fick ut mig på spåret och tog min 5 km runda förbi Delsjön. Det är en mysig runda. Så fick jag använding av min app på min telefon som beräknar tid,distans och hastighet. Jag öste på så mycket jag kunde. Nu ska det brännas fett minsann. Snart dags att bege sig till Miami igen och då ska jag inte sky mig på beachen har jag bestämt. Denna resan är en underbar sak att se fram emot nu när man arbetar igen.

Jag trivs så bra med att ha börjat arbeta igen. Jag trivs så bra med mitt jobb och kollegor. Igår så bakade jag en Silviakaka till gänget här och det var poppis minsann. Kul :-)
Nu är det lunch och idag bidde det en Viktväktarpizza. Vad annars :-)

idag tänkte jag mig ge mig ut igen på träning så hoppas att vädret håller i sig och inget regn ramlar ner innan jag kommit tillbaka på min promenad. Ska slå min tid som jag fick igår.
Det är bra med sånt där med tidtagning för då har man något att tagga upp sig med. Jag rekomenderar den till eder alla. Den heter Runkeeper. Testa !!

Jag längtar tills jag hållt på med träningen ett tag så att man kommer igång och ser och känner resultat. Å andra sidan så har det redan börjat. Jag har lyckats gå ner i vikt faktiskt. Det rör sig om 4 kg så det är alltid nåt :-)

Igår var vi och hälsade på min syster och familj. Det var längesedan jag fick träffa tjejerna så. Vi tog en långpromenad och köpte glass. Jag bara njöt av deras skratt och sällskap. Det är svårslaget när man blir mött av ett gäng goa kramar och pussar. Det kan man aldrig få nog av. Så skönt att man inte har ont heller, då känner jag mig ganska mycket mer närvarande. Jag är så lyckligt lottad över att få vara moster till det goa gänget töser. Dom växer så fort. Jag hoppas på att få se dom snart igen och låna dom.

ha nu en skön måndag allesammans...

Inga kommentarer: