tisdag 16 augusti 2011

kickstart

Snacka om kickstart av veckan


Igår jobbade jag till 19:30 sen hem och svidade om

Gav mig ut på min långa promenad som d var ett tag sedan jag genomförde

Det var jobbigt och lagom kul väder att trotsa men jag genomförde det

En skön känsla i kroppen som infann sig när jag kom hem

I did it, and that is all that matters anything


Självklart tog jag med mig lilla vovvsan

Hon kämpade på bra också och skötte sig perfekt

Det är så roligt när hon springer omkring och leker med

mig som är genomsvettig och lagom trött….


Efter en skön och svalkande dusch så slog jag mig

ner i soffan hemma, försökte komma ner i varv men

Det var lättare sagt än gjort ska jag säga

Strax efter klockan 22 så lade jag mig för natten

Låg och tänkte och funderade men lyckades inte

att komma till ro för att somna. Det är det värsta jag vet


Man ligger där bekvämt med vovvan på ena sidan av

mig som snarkar och mannen på den andra

Då är det som en tromb kommer över mitt huvud med

grubblerier och tankar om allt som är omkring mig


oro är det väl främst. Jag kände av en liten pyttestund

igår att min mage gjorde ont. Det var inte alls lång tid

men upptäckte sedan att jag fått en blödning.

Här knaprar jag mängder med hormoner som utsätter

min kropp för en otäck resa med allt vad det innebär

så ska man likförbannat blöda. Det är inte rätt alltså

då kom den där magkänslan igen som jag haft innan


kanske är dags att ta bort en hormonbehandling

få komma till sig själv igen och ens egna jag liksom

kanske låter flummigt men det är så mycket som

påverkas när man äter dessa hormonbehandlingar

jag önskar ingen att genomgå det, hatar det!


visst har det varit tufft men jag mår ju väldigt mycket

bättre nu än jag någonsin gjort under dessa snart 7 år

det känns verkligen som jag nu håller på att få mitt liv åter

jag tänker förvalta det väl och njuta av varje sekund


lagom som alltid så kommer en resa om nu snart två veckor

då åker vi till USA och intar Miami Beach samt Florida

Det går inte en dag just nu som jag inte tänker på resan

jag längtar, trånar och ser så mycket fram emot den

behöver få komma iväg till sol och bad och njuta av alltsammans

för såhär bra som jag är nu var det vääääldigt länge sedan jag upplevde


idag är det bara 17 dagar kvar och shit vad jag räknar dagar och minuter


Kärlek och omtanke så länge


Cheers,

Inga kommentarer: