söndag 21 augusti 2011

Orolig dag igår....

Det är mycket nu...en av sakerna var gårdagen som var tung o orolig. Jag ska erkänna att tårar och panik uppstod. När jag vaknade mådde jag kass, d berodde på att jag sov med öppet fönster tror jag. Kom upp sen iallafall o allt var som vanligt. Jag käka frukost med lilla vovvsan o lade sen märke till hur otroligt slö hon var. Hon gick sakta fram o följde varje steg jag tog i lägenheten o var väldigt slö. Så jag kände över hennes kropp utan att känna av nåt speciellt. Tog sen ut henne på promenad vilket brukar ruska liv i henne i vanliga fall. Denna promenaden var hemsk. Hon gick bara sakta fram o ville inte lukta,kissa eller bajsa alls. Gick bara efter mig som en gammal vovva o titta på mig med sina stora chihuahuaögon. Då brast d lite inom mig och jag insåg att jag måste åka till djursjukhuset med henne. Efter lite samtal o tips valde jag fetbort Blå Stjärnan o åkte till Västra Djursjukhuset i Frölunda. Dom hade en tid att ge mig så jag åkte dit sen för undersökning. En jättego veterinär som tog en titt på lilla Honey. Magen var fin och mjuk så den godkändes först. Sen gick hon igenom lilla skruttans ryggrad och när hon kom till den bakre ryggraden så vissade Honey av smärtor. Hon visade tänderna och naffsade snällt mot veterinären. Hon bet inte utan var väldigt snäll. Fick så mycket beröm för henne hur tålig och snäll hon var. Det var endast några få som varit så snälla vid undersökning och smärta. Hon hade då alltså ont i ryggraden o fick diagnos diskbråck. Så nu är det vila och smärtstillande som gäller. Bara korta promenader för rastning. Jag vart glad men samtidigt ledsen för att min bebis har/haft smärtor. Hon visar att även hon är härdad och smärttålig. Jag blir stolt. Så nu är uppdraget att hålla henne i bra vård och försöka få henne att inte stå på bakbenen mot folk när hon möter nån hon gillar, inte tillåta att hon hoppar upp/ner ur soffan osv. Hon är en sådan glad hund så det är så jobbigt att tvinga henne att vara still och vila ryggen. Så imon ska alla på mitt jobb informeras om vad som gäller så man inte gör detta värre. Ska på återbesök den 19:e september. Då får vi lite mer besked om hur gå tillväga fortsättningsvis. Jag gör allt för min lilla vovva och bebis mår bra. Hon betyder så mycket för mig och hon har tagit hand om mig när jag varit sjuk och haft smärtor. Nu ska jag pyssla om henne.
Honey, mamma älskar dig så mycket! Nu ska jag mysa med henne :-)

Kram från oss


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: