tisdag 22 november 2011

gött e det

godkväll godkväll

då ligger jag nerbäddad i sängen på hotellet
brevid mig ligger min lilla bebbe Honey och snarkar
vi är iväg på jobbresa till Norrköping och har idag
haft utbildning med några kollegor, gick kanonbra!

till min lycka och förtjusning så ringde min migränläkare mig idag
han ville meddela att jag har en medicin att hämta ut för att börja
med idag mot migränattackerna, så nu är den intagen för idag
jag känner mig ganska taggad och lättad över att börja med någon
slags medicin mot dessa hemska attackerna som varit...
så nu kom ljuset in i livet igen :-)

jag har varit duktig idag också!!
hade lite endometriosvärk idag, men trotsade det och gav mig iväg till gymmet här på hotellet och körde loss i 20 minuter, guud vad tungt det var!!
är så stolt över att jag tog tag i det och gjorde nåt iallafall
sen har jag och Honey varit på långpromenad här i Norrköping, det var mysigt trots den täta dimman som ligger över staden just nu...

sen en sak till.....
jag känner att det var dags, dags att sluta blunda
för vad vågen visar, detta är inte klokt längre!!
Så igår gav jag mig iväg på ett viktväktarmöte på kvällskvisten
drog igång ett bra val för mig själv och min kropp, det är inte så kul att
gå på dessa hormonbehandlingar och svulla upp sig lätt som en plätt
det är inga problem alls att bli fet med dem, fyyy fasiken
så nu ska jag tänka mig för och göra bättre val än vad jag gjort det sista
det är så lätt att man hamnar helt fel och ur balans men nu är det bara
att ta en dag i sänder och hoppas på bra dagar utan värk eller smärta

till er som har det tufft just nu
en massa styrkekramar!!



Inga kommentarer: