fredag 9 december 2011

Längtan till måndag

då var det helg igen, veckorna rusar nu
jag har kämpat på med migränmedicin och smärtpsykolog
det har gått bra men såklart är det alltid tungt att bearbeta känslor
nyttigt men ortroligt påfrestande mentalt

idag är det luciatåg som gäller för min del ikväll
ska sjunga och uppträda för en förening, ska bli kul var inte igår
sen är det julfest med jobbet imorgon, jag håller nu tummarna för migränen
att den inte ska komma på tal utan att jag får en skön och smärtfri helg
det är livskvalité,

en sak till, jag är så tacksam för min läkare som jag har som har tagit hand
om mig sedan 2005 med min sjukdom endometrios, han är ett stort stöd i allt
som händer min kropp, migrän attacker är inte alltför ovanligt när det kommer till
hormonbehandlingar, hursomhelst, jag ska till honom på måndag eftermiddag och
snacka igenom mediciner och behandlingar mm, ser STORT fram emot det

även skönt att jag ska röntga mitt huvud nästa vecka, skönt att bocka av det också

nu är det att hålla ut tills dess som gäller och leva en timme i taget

Kärlek och styrka till er alla,

Inga kommentarer: