fredag 16 december 2011

det blir inte alltid som man tänkt sig

denna veckan blev svart
den bringade mig ingen lycka
ingen lycka alls
utan bara grubblerier och en stor sorg

jag var på besök hos min doktor i måndags
rutinkontroll och genomgång av mediciner och hormonbehandlingar
jag var glad och lättad över att det äntligen skulle kollas över
sen blev det svart i mitt huvud, jag föll till tårar i bilen efter
besöket, det var dags. Det är tillbaka igen, min endometrios

denna gången sitter den på höger äggstock
med nya cystor och skit, jag vart så arg på allt
förtvivlad och insåg att jag inte är klar med min sjukdom ännu
jag har njutit och fått distans under dessa 6 månader sen förra operationen
jag har verkligen levt så som jag så länge drömt om
utan oro för smärta och värk, utan starka starktabletter ALLT

nu ligger det en oro i luften igen
en rädsla för att jag inte ska klara av detta igen
att jag ska falla handlöst ner i asfalten och slå mig
skrapa upp mitt ansikte så att ingen känner igen mig längre

som grädde på moset fick jag världens största migränattack under kvällen och
kunde inte köra bilen hem, det var helt sjukt jobbigt och där satt jag
i bilen i ösregnet och sprang ut och in vartefter att jag spydde
det var fruktansvärt och jag kom till många insikter

livet har många utmaningar för mig just nu
men jag ska inte ramla tillbaka och ligga där på gatan medans världen rullar på
jag ska resa mig upp nu igen och fajtas och leva ändå
sen är det helt okej att vara ledsen och upprörd över min sjukdom
men jag tänker inte ge upp, ALDRIG för det är MITT liv
sen ska jag medge att jag är fullkomligt livrädd
för alla dessa hormonbehandlingar som jag nu ska utsätta mig för igen
motvilligt men det är inget att välja på

är så tacksam för mina vänner som omfamnar mig
i dessa tunga tider, ni är så himla vackra
tack, älskar er

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pappa älskar dig min lilla kämpe, tänker på dig dag som natt. Kram på dig.

Cecilia sa...

Usch det är jobbigt med denna förbannade sjukdom!
Det är alltid jobbigt när man får bakslag när man trodde det var bra ett tag.

Kram till dig

Nathalie sa...

Att försöka fokusera på allt positivt runtomkring under sådana här stunder i livet är tufft.
Men jag vet att du klarar även denna omgång.
Du är så otroligt stark vännen, en KÄMPE! <3
Och jag hoppas du vet vart jag finns om du behöver prata med ngn!?
Massor av styrkekramar till dig!

Anonym sa...

Grattis tilll bingo vinsten...
Kramar i massor...