torsdag 29 december 2011

försöker landa

jag virvlar runt där uppe i det blå
alla vakna tankar och funderingar går kring en sak just nu
självklart Bingolotto vinsten
har inte kommit någonstans i insikten av vad som hänt mig
det är så trögt och svårt att smälta in och förstå
jag vaknar med ett leende på läpparna varje dag
även om det är tunga dagar med smärta så ler jag varje dag
jag går och flinar ni vet, på ett flummigt sätt

detta kommer bli så kul att få uppleva
allt ska upplevas tillsammans med min andra hälft såklart
detta är vår vinst anser jag, detta ska vi dela på och uppleva tillsammans
det kommer bli så roligt och spännande, precis vad man behöver ibland

magen har startat krig med mig igen under denna veckan
jag har krigat tillbaka och det har fungerat okej faktiskt men
det tar mö energi och ork och man får påminna sig själv om att bara tänka på sig själv nu
att inte köra på med alla saker nu utan det som behövs, det andra får jag ta sen
leva en dag i sänder, det är viktigt. Sen är det nyttigt att påminna sig om att det inte alltid
kommer se ut som det gör just nu, min kropp är inne i en fas nu och den kommer inte att
stanna här för resten av mitt liv, det kommer gå över och jag grejar detta

det som är värst just nu är
sömnen - så trött hela tiden
psyket - det är småtungt att hantera min sjukdom nu
kroppen - den är inte med mig just nu alls
känner av biverkningar på diverse mediciner och det HATAR jag

Puss & Kram

Inga kommentarer: