tisdag 21 augusti 2012

Läkarbesöket

så var man här igen
i denna situation som så många gånger innan
hjärtat bultar utanpå kroppen och i en väldig takt
jag kan inte förstå
hur det går till?

så många operationer
så många mediciner
så många hormonbehandlingar (det värsta som finns för en kvinna)
så många läkarbesök
så många ultraljudsundersökningar (som ofta gör rejält ont)
så många besök till gynakuten
så många olika bemötande av så många olika läkare
så mycket oro
så mycket ångest

idag ska jag träffa min läkare
jag erkänner att jag bävar inför det
på grund av att jag vet vad som krävs att genomlida
ännu en ny operation

för detta funkar inte längre
med såhär ont och smärtpåverkad
det går liksom inte att planera något alls just nu
det blir pannkaka helt ibland och då vet jag att
mina vänner eller min familj ändå blir besvikna på ett sätt
över att jag inte klarar att genomföra det som var tänkt
men det är inget som jag kan styra över
och det sista jag behöver höra / känna är skuld
för jag är maktlös
helt maktlös

jag har en fin skara vänner som förstår helt och hållet
dom vet hur dagen kan vända helt på 10 minuter
och när det händer, så måste man lyssna på kroppen och inte känslorna
för det gynnar aldrig att pressa sig till smärtgränsen
medsystrar, lyssna på era kroppar och lyd dom
det människor som inte förstår saknar ju någon slags empati

så nu blir det till att vila innan läkarbesöket
annars kommer jag aldrig att palla det
så enkelt är det

jag är ju en gammal räv med denna sjukdomen endometrios
men man vänjer sig aldrig vid allt som tillhör sjukhus, operation mm
det är som den första gången varje gång, för ibland blir det komplikationer som gör
att man måste stanna över några dagar till mm. Helt okej.

nu är det dags att åka till Sahlgrenska, jag bävar men det är ju nödvändigt

wish me luck

Kram till er alla




1 kommentar:

Unknown sa...

Tänker på dig och håller tummarna för ett besked som kan hjälpa dig att minska smärtorna. <3
Massor av kramar finaste Madde <3