tisdag 4 september 2012

följa sitt inre

















jag har aldrig varit någon som drömmer mycket
eller rättare sagt inte kommit ihåg vad jag drömt om
men nu det sista veckan och veckorna har mina drömmar
gjort starka avtryck på mig och jag har kommit på under
dagarnas lopp vad dom innehållit mm

en person som återkommit nu det sista är en vän
en vän som betydde väldigt mycket under många
tunga år i mitt liv då min familj var splittrad och
jag var rejält under ytan också men vi hade det
roligt och bra ihop. Det är en kille men inte något
som helst sorts av kärleksrelation utan snarare en
väldigt nära vänskapsrelation som är svår att beskriva

så jag kände nu tillslut att jag ville försöka få kontakt med
honom igen och höra hur det var med honom, om han ens
ville höra från mig igen eller ej, det förblir sålänge obesvarat
för det var inget bra uppbrott när jag förlorade honom som vän
pga av att jag bland annat var ihop med en människa som var
en riktig psykopat, se upp för de grabbarna för det slutade med
polisanmälan mm och en massa trista saker

denna person iallafall raderade alla mail och meddelanden
som jag fått från just denna vännen så allt är borta

på grund av alla drömmar som kommit så tog jag steget ut
och gjorde ett försök att få kontakt med honom igen
jag vet inte om jag nått honom, då det är ett gammalt telefonnummer
som jag har kvar i min telefon. Jag önskar så bara att jag kunde
få en chans och få träffa honom och förklara en hel del för honom
tacka honom för att han ställde upp under en hel del minst sagt
obehagliga situationer för min skull, jag vill säga en del saker till honom
som jag velat göra länge, i många år helt ärligt

hoppet sägs vara det sista som överger människan
och jag kan bara säga att jag hoppas att jag når honom
på nåt sätt och får träffa honom för att då lätta på mitt inre och dela
med mig av massa saker som jag känner att jag vill att han ska veta

nu återstår det att vänta och se
hoppas så innerligt att han inte tar avstånd utan hör av sig
för jag saknar honom som min vän i mitt liv, stort och mycket

idag fick jag en ny upplevelse och påminelse som gjorde att
jag idag skriver detta inlägg och det var att jag letade efter min
änglakortlek och kände helt plötsligt vart den låg, vilket stämde
den hade ramlat ner bakom min säng så jag fick gräva fram den
då var det ett kort som var uppvänt mot mig och det var just
kortet Dreams.....så nu följer jag bara mitt inre och hoppas på gensvar

sedan kan jag dela med mig av att min smärta sedan förra veckans start av skov
har börjat lätta och jag är idag så mycket bättre än igår vilket känns så härligt
det är riktigt tufft mentalt med denna sjukodmen för den slår till när man inte
är förberedd eller redo eller kanske är på livets topp och mår så bra,
plattfall sker då rakt ner i asfalten, men jag reser mig igen och tar nya tag
hela denna veckan har jag tvingat mig att ta en dag i sänder och bara tänka så
inte planera eller lägga upp massa mål som jag inte klarar i detta skede med
all smärta som gör sig påmind hela tiden, men som sagt, en dag i sänder

ser fram emot morgondagen - för då hoppas jag att kunna åka och jobba :)

Puss&Kram





2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Madde,

Vad kul att höra att du har kommit till den absolut helt rätta insikten!Fortsätter du på den vägen så kommer det att öppnas nya världar för dig:-).

Du har en fighting spirit som få skådat och nu verkar du ha hittat rätt:-)

Lycka till och må väl!

Mvh Håkan

Anonym sa...

Heja Madde,

Vad kul att höra att du har kommit till den absolut helt rätta insikten!Fortsätter du på den vägen så kommer det att öppnas nya världar för dig:-).

Du har en fighting spirit som få skådat och nu verkar du ha hittat rätt:-)

Lycka till och må väl!

Mvh Håkan