tisdag 6 augusti 2013

fånga dagarna

natten har varit intensiv av sömnavbrott på grund av smärta
jag fick då gå upp för att ta smärtlindring och besvikelsen kom
jag ville så gärna trappa ner lite i smärtlindringen, men icke

då får man planera om hela sin dag och det gör mig så ledsen och arg
för jag är så trött på det, och framförallt för att det drabbar mina nära
är trött på att behöva skjuta på planer och utflykter
det känns alltid så jobbigt och dumt att behöva boka om
jag vet att mina nära och kära vill förstå och stötta men jag kan inte
klandra dem om det känns svårt att aldrig riktigt veta om vi kommer
ses eller ej på grund av att min kropp är opålitlig vid smärtskov

i söndags var en riktigt bra dag och jag är så glad över att jag fångade den helt
tog med en nära vän och medsyster och hennes barn på utflykt och fika
det var allt så lyckat och roligt och varje sekund av dagen njöt jag fullt och helt

för första gången så ska jag tänka på mig själv under min nuvarande sjukskrivning
om jag vaknar och har en bättre dag så ska jag försöka hitta på saker som ger mig glädje och energi
innan har jag alltid hållit mig hemma och fått luft vid det promenader som Honey tar ut mig på
men nu ska jag ta en dag i sänder, och de dagar som kroppen lyder ska jag njuta av det som går

just nu ligger jag i soffan i storarummet, lyssnar på P1 Dokumentär på TV:n
många bra berättelser där att lyssna på, testa gärna själva :)

smärtnivån är hög och tydlig, den går inte att fly undan
inga pauser trots all bas smärtlindring eller ytterligare mediciner
värmevallningarna är täta och väldigt intensiva
blödningen är ännu inte borta och verkar inte heller vilja avta
trots alla dessa olika hormonpreparat som jag nu intar för min endometrios

inatt besökte mommo mig i mina drömmar och jag saknar henne så mycket
hon var så viktig del av mitt liv när hon fanns i livet, vill ha henne tillbaka
så den stora besvikelsen och sorg som sköljde över mig när jag vaknade inatt
var så total och övermäktig, jag brast totalt inombords....saknar henne så

jag håller på mycket med Medsystrar just nu, hemsidan och lite projekt som jag har där
det är roligt att få se allt växa fram och jag blir så glad av att få hålla på med allt som det rör

nu dags för att vila igen, och kanske slocka en stund till
sen får vi se vad kvällen har att erbjuda :)

Puss & Kärlek till er alla

Inga kommentarer: